„Kui on võimalik koos kolleegidega ühe autoga tööl käia või mõned asjad ostmata jätta, siis tuleks seda teha, et mitte väga palju kulutada.“

Peep Peterson, Ametiühingute Keskliidu esimees
videolugu Kuidas liikluses ellu jääda? Tänavu on Tallinnas ja Harjumaal juhtunud jalakäijatega 51 liiklusõnnetust (0)
18. mai 2022

Eksperiment ülekäiguradadel algas Magdaleena haigla juures. Juba esimesel katsel jäin peaaegu auto alla, kui auto, mis näis eelnevalt aeglustuvat, hoopis gaasi juurde andis. Verdtarretavat kogemust süvendas see, et vaja on ületada neli rida autoteed, kaks trammiteed ja kaks jalgrattateed. Ohutussaared on aga mõõtudelt väga tillukesed ja samal tasandil sõiduteega.

Aga kõike ei saa veeretada autojuhtide kaela. Ka jalakäijad olid tähelepanematud. Nii mõnigi ei vaadanud teed ületades ei paremale ega vasakule. Pilk nutitelefonis või klapp kõrvas võib tähelepanu liikluselt eemale tõmmata. 

Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse patrullitalituse juht Varmo Rein kutsub üle tähelepanelikkusele. “Tee ületamine on protsess, kus kõik liiklejad peavad arvestama,” lausus ta. “Esiteks jalakäija peab veenduma ,et autojuht teda märkab ja annab talle teed ja siis alles astuma teele. Teine asi, et autojuhid peavad olema ülekäigurajale lähenedes olema väga tähelpanelikud, seal võib olla jalakäija.”

Olukord on hullemgi reguleerimata ülekäiguradadel. Kalamajas Soo ja Põhja Puiestee ristmikul pole küll neli autorida, kuid kurvi võttes autojuhid oma kiirust alla ei võta ning jalakäija võib jääda märkamata.

Ka reguleeritud ülekäiguradadel on märgata, et inimesed kiirustavad, ei jälgi ümberkaudset liiklust ja ei hooli enda turvalisusest piisavalt.

Tallinna Transpordiamet tutvustas meile taustaks pealinna valgusfooride süsteeme. Lühidalt on pealinnas enim levinud koordineeritud süsteem, mida on näha näiteks Vabaduse puiesteel või Liivalaia tänaval. Tipptunnivälisel ajal kestab üks fooritsükkel 72 sekundit, tipptunnil 90 sekundit. 

Nii kaua peavad ootama teeületust ka jalakäijad. Kärsitus õnne ei too. Märtsis hukkus Tallinnas 44-aastane mees, kes punase tulega teed ületas.

Politsei toob välja, et tee ületamisel ei tasu tegeleda kõrvaliste tegevustega.

“Esiteks ollakse natuke palju nutitelefonis, see käib ka jalakäijate kohta. Halvim variant on see, kui on klapid peas ja kapuuts, mis piirab vaateevälja ja siis liigeldakse. Olete endal osad meeled välja lülitanud ja on liiklusõnnetusse sattuda üsna kerge. Peaks olema väga hoolikas tee ületamisel.”

Tänavu on Tallinnas ja Harjumaal juhtunud jalakäijatega 51 liiklusõnnetust, eelmisel aastal oli samaks ajaks neid juhtunud 43.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.