“Ühendame terminali teenindusalad, mida on vaja reisijatele, kes tulevad bussidega, autoga, liiguvad taksoga või jalgrattaga,“ ütles Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro. „Jalakäijatele tuleb rohkelt rohealasid ja trepistikud.“
D-terminaliga piirneva välisruumi rekonstrueerimise käigus realiseeritakse ideekonkursi võitnud maastikuarhitektuurne kontseptsioon, mille raames kujundatakse D-terminali esine ala täielikult ümber.
Tallinna Sadam soovib D-terminaliga piirneva ala muuta linnaruumi osaks ning teha sellest atraktiivne avalik ruum nii linnaelanikele kui Eestit külastavatele turistidele.
Piirkonda tuleb rohkelt rohealasid ja haljastust ning uusi ajaveetmise kohti. „Projekti raames ehitatakse uued jalakäijate liikumisteed, katusealused busside ja taksode ootajatele, jalgratta parkla ning tähistatakse ajaloolised maamärgid,“ rääkis Arro. „Näiteks markeeritakse Tõrvaköögi asukoht ehk tekib sarnane nagu Reidi teel aurav plats. Lisaks rajatakse Kochi ja Girardi väljakud ning uue silla esine koos vajalike välisruumi kujunduselementide ja haljastusega.“
Lisaks uuendatakse kogu ala tänavavalgustus, kivisillutis ning teed ja tehnovõrgud. „Liiklusvoo paremaks sujumiseks muudetakse Uus-Sadama tänava ning bussipeatuste asukohta, luuakse uus parkla reisijaid teenindavatele taksodele ning lühiajaline parkla reisijaid toovatele või ootavatele autodele,“ lisas Arro. „Tallink soovib omalt poolt lisada väljakule ka kohviku, aga hetkel ei tea, millal see juhtub.“
D-terminaliga piirneva välisruumi ümberehitamiseks 2019. aastal korraldatud ideekonkursi raames otsis Tallinna Sadam Vanasadama D-terminali ümbrusele ja seda läbivale promenaadile parimat avaliku ruumi lahendust, mis laiendaks aktiivse linnaruumi sadamani ning ühtlasi järgiks Vanasadama arendusplaani ehk Masterplan 2030+ esitatud kontseptsiooni.
Žürii valis osalejate seast võidutöö märgusõnaga “TAGLAS”, mille kaasautorid olid Kivisilla OÜ maastikuarhitektid Ülle Grišakov ja Triin Järve ning K-Projekt AS maastikuarhitektid Signe Kasepalu ja Birgit Pukk.
Koos ümbritseva alaga on ümberkujundatava ala suurus ca 5,2 ha, mis hõlmab endast D-terminali esist, Lootsi kvartali esist ning Reidi teed promenaadiga ühendatavaid alasid.
Ehitustöid toetab Euroopa Liit Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) meetme kaudu Twin-Port 4 raames.