„Kui on võimalik koos kolleegidega ühe autoga tööl käia või mõned asjad ostmata jätta, siis tuleks seda teha, et mitte väga palju kulutada.“

Peep Peterson, Ametiühingute Keskliidu esimees
Riik pöörab suvel suuremat tähelepanu tõukerattaliikluse ohutusele, õnnetusi põhjustab joobes juhtimine, kahekesi sõitmine ja liialt suur sõidukiirus (0)
23. mai 2022
Foto Ilja Matusihis

Suvekuudel pöörab transpordiamet koos elektritõukerataste rendiettevõtete Bolti ja Tuulega tähelepanu elektritõukerattaga liiklemise ohutusele.

Viimase 1,5 aasta statistika järgi satuvad inimesed kergliikuritega õnnetustesse peamiselt kolmel põhjusel, milleks on joobes juhtimine, kahekesi sõitmine ja liialt suur sõidukiirus. Transpordiamet koos kahe Eesti kõige suurema elektritõukeratta rendiettevõttega kutsuvad sel hooajal liiklusohutuskampaaniaga “Kui tõuksiga, siis kainelt, üksi ja rahulikult” liiklejaid üles ettevaatlikkusele ja sõites teistega arvestama.

Mullu toimus kergliikuritega 223 liiklusõnnetust. Tänavu on õnnetusi juhtunud juba üle 40 ja neist 14 juhul on kergliikurijuhid olnud alkoholi mõju all. Kõikidest õnnetustest kolmveerand on ühesõidukiõnnetused, kus elektritõukeratta juht on kukkunud. 

Sageli on nende kukkumiste taga suur sõidukiirus, valed sõiduvõtted, ootamatu takistus teel või alkoholijoove. Transpordiamet koos Bolti ja Tuulega soovitavad elektritõukerattaga sõites järgida parempoolse liiklemise reegleid ning sõitmise ajal kanda ka alati kiivrit.

Ühegi sõiduki juhtimisega ei käi kokku alkohol. Kahjuks kipuvad elektritõukeratta juhid seda unustama ning seetõttu oli lausa 30 protsenti eelmisel aastal kergliikuriga õnnetusse sattunud sõitjatest alkoholijoobes. Alkohol annab liigse enesekindluse, vähendab juhi reaktsioonikiirust ja koordinatsioonivõimet ning halvendab kiiruse-, aja- ja vahemaataju. 

Mitmekesi sõitmine takistab juhi vaatevälja, sõidu ajal tasakaalu hoidmist ja segab juhti liiklust jälgimast. Eriti ohtlik on sõita tõukerattal koos lapsega, kellel puudub võimalus sellest turvaliselt kinni hoida. Mitmekesi kergliikuril sõitmine on üks ohtlikumaid tegevusi, sest see viib paigast tasakaalu ja limiteerib juhtimisvõimekust.

Elektritõukeratta maksimaalne lubatud kiirus on küll 25 km/h, kuid kiiruse valikul tuleb alati arvestada teeoludega ja asjaoluga, et teisi liiklejaid ei tohi liiga suure kiirusevaliku tõttu ohustada. Seetõttu tuleb jalakäijate läheduses hoog maha võtta ja sõita sellise kiirusega, mis nende tempost oluliselt ei erine. 

Elektritõukerattaga tohib ülekäigurada sõites küll ületada, kuid tehes seda kiiremini kui jalakäija tavakiirusel, ei jää kergliikurijuhil endal ega ka mootorsõidukijuhil piisavalt aega reageerimiseks ega peatumiseks. Kõige ohutum on ületada teed jalakäijana, tulles tõuksilt maha.

Elektritõukerattaga tuleb kõnniteel ja jalgrattateel liikuda paremal pool. Peale õigel teepoolel paiknemise ja kiiruse vähendamise, on vajalik ka endast enne möödasõitu märku anda. Ohutuks möödumiseks võiks hoiatuseks kasutada signaalkella, vähendada hoogu ja planeerida möödasõiduks piisav külgvahe. Seda juhuks, kui see, kellest mööda sõidetakse, peaks kergliikurile vahetult enne möödasõitu ette astuma.

Alla 16-aastastel jalgratturitel ja kergliikuriga liiklejatel on kohustus sõites kiivrit kanda. Kuna elektritõukeratas on pigem linnakeskkonda mõeldud sõiduk, kus liiklustihedus on kõrge, soovitame ka täiskasvanutel alati kiivrit kanda.

Teavituskampaania kestab maikuust septembrini. 

Kampaania meediapindadena on kasutusel raadioklipid, välireklaam, Spotify ja sotsiaalmeedia.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.