„Kui on võimalik koos kolleegidega ühe autoga tööl käia või mõned asjad ostmata jätta, siis tuleks seda teha, et mitte väga palju kulutada.“

Peep Peterson, Ametiühingute Keskliidu esimees
fotod ja video Kelly Sildarust valmis Barbie nukk (0)
25. mai 2022

Maailmakuulus kaubamärk Barbie® valmistas vigursuusatamise maailmameistri Kelly Sildaru järgi Barbie® nuku. Tegu on Barbie® ülemaailmse algatusega “Dream Gap”, mille eesmärk on aidata tüdrukutel tänu positiivsetele eeskujudele eneseusku suurendada. Kelly järgi käsitsi valminud nuku esmaesitlusele Kadrioru restorani Rudolf tulid kokku väikesed ja suured Kelly sõbrad. 

Vaata galeriid (48)

Barbie® projekti “Dream Gap” raames tuuakse esile positiivseid eeskujusid, et inspireerida tüdrukuid suurelt unistama. 2018. aastal algatatud globaalsesse projekti valitakse igal aastal erinevatelt erialadelt vaid loetud arv inspireerivaid naisi.

Sel aastal osutus valituks Kelly Sildaru, keda Mattel tunnustab saavutuste eest spordis ning noortele tüdrukutele inspiratsiooniks ja eeskujuks olemise eest. Kelly oli Matteli ettepanekust positiivselt üllatunud ja tänulik. “Leian, et iga väike tüdruk võiks ja peaks unistama suurelt, sest unistused, mille taga on korralik ettevalmistus ja töö, suure tõenäosusega ka täituvad. Loodan, et oma nukuga innustan väikseid tüdrukuid tegelema rohkem spordi, eriti suusatamisega,” julgustab Kelly Sildaru. Barbie® Kelly nukk on maailma ainueksemplar, ei ole müügiks ja on tehtud kingituseks Kellyle.

Barbie® Eesti maaletooja Rimonne Baltic OÜ esindaja Tiina Karjahärmi sõnul on “Dream Gap” projekt, mis innustab kõiki tüdrukuid pürgima unistuste poole. “Sport on suurepärane viis tüdrukute enesekindluse ja vastupidavuse suurendamiseks, aidates neil saada terveteks ja õnnelikeks noorteks naisteks. Kahjuks näitavad rahvusvahelised uuringud, et tüdrukud loobuvad spordist rohkem kui poisid ning vajavad sellel teemal tuge, mistõttu keskendub Barbie® just tüdrukute julgustamisele. Erinevatel elualadel tunnustatud naistest nukkude loomine on üks viis, kuidas Barbie® bränd innustab tüdrukuid sarnaselt poistega oma unistusi püüdma,“ ütleb Karjahärm. “Kelly valiti projekti, kuna ta on oma valdkonna tipp. Ta on aastate vältel pidanud ületama hirme ja takistusi ning on sihikindluse, tahtejõu ja rõõmsa meelega parim eeskuju väikestele tüdrukutele, andes neile indu ja tuge unistuste täitmisel.” 

Barbie® julgustab kõiki väikeseid tüdrukuid kasutama oma piiritut potentsiaali olla kes tahes, kus tahes ja millal tahes. Praeguseks on loodud enam kui 60 erineva taustaga eeskuju üle maailma, et inspireerida järgmist põlvkonda uskuma sellesse, et kõik on võimalik. Lisaks Kellyle on saanud oma nuku rulatšempion Sky Brown, tennisist Naomi Osaka, USA stsenarist, telerežissöör ja -produtsent Shonda Rhimes ning paljud teised maailmakuulsad eeskujud.

Intervjuu Kelly Sildaruga

Kas sul olid lapsepõlves oma Barbie® nukud ja milline oli lemmik?
Mul oli lapsepõlves palju nukke, nende hulgas ka mitu Barbie nukku. Mäletan, et minu Barbied olid suvistes riietes ja komplekti kuulus ka Ken. Nukkudega mängisin kodu ja kooli ning erinevaid olukordi tööl ja arsti juures käimisest. Seda võib lugeda minu esimeseks rollimängude katsetuseks. Samuti oli mul unistus saada Barbie maja ja suur oli rõõm, kui selle lõpuks jõuludeks sain. Uhke maja tegi mängu veel ägedamaks.

Kas sul on praegu mõni Barbie® veel alles?
Mu mänguasjad on juba aastaid ära pakitud ja mul ei ole tükk aega olnud põhjust neid välja võtta. Usun, et nukud ja maja on kindlasti alles. 

Mida Barbie® sinu jaoks esindab?
Barbie areneb pidevalt, peegeldades kaasaegset maailma. Ta on moe- ja popkultuuri ikoon, kellega mängivad miljonid lapsed üle kogu maailma.

Kuidas on Barbie® sinu elu ja karjääri mõjutanud? 
Barbie võib olla ükskõik kes, ta avardab fantaasiat, ergutab unistama ja aitab leida enesekindlust. Ka mina mängisin nukkudega rollimänge. Tänu nukule sain ette kujutada, kes ma olla tahaksin. Need karakterid varieerusid muusikaõpetajast loomaarstini. Suusataja rolli ma ei mänginud, kuna tegelesin sellega juba aktiivselt niigi. Mäletan, et minu mängus oli alati hästi palju sõpru, sest trennide kõrvalt ei olnud mul nii palju aega sõprade jaoks, aga mängu kaudu sain unistada sellest, et elame kõik koos ja käime samas koolis.

Mida tähendab sinu jaoks Barbie® Kelly nukk?
See on suurim kompliment, mida Barbie saab teha, ja see tähendab mulle palju. Mõelda vaid, veidi enne mind sai oma nuku kuninganna Elizabeth II. See on ka suur tunnustus, sest Barbie on maailma kuulsaim mänguasi, kelle mõju kultuurile on märkimisväärne. Barbie on läbi ajaloo inspireerinud miljoneid tüdrukuid. Ma ei osanud väiksena Barbiedega mängides ettegi kujutada, et kunagi tehakse minust Barbie nukk. See on väga eriline, et osutusin väljavalituks. 

Mis eesmärgil sai teoks Barbie® Kelly?
Nukk sündis Barbie® projekti “Dream Cap” raames, kus Barbie tõstab esile erineva taustaga edukaid naisi üle maailma. Nii inspireerib Barbie® järgmist põlvkonda uskuma, et nad võivad olla kes tahes soovivad. Enne mind on oma nuku saanud näiteks kuulsad sportlased, moeloojad ning teised edukad naised. 

Räägi meile natuke oma nukust.
Nukk on tõesti väga minu moodi – lausa kohkusin, kui esimest korda nägin. Harjumatu on näha ennast väiksemas versioonis, mis ei liiguta ega räägi. Kõige suurem sarnasus on see, et tal on täpselt minu suusariietus – samasugune kiiver, juuksed, nägu ja loomulikult suusad. Mattel on arvestanud ka mu koostööpartneritega. Nad kasutasid nuku tegemisel originaalbrände ja tegid ise lepingud Factioni, Red Bulli ja Roxyga, et saaksid Kelly nukul logosid kasutada.  

Kirjelda palun partnerlust Barbie®ga.
Kogu protsess sai alguse 2019. aastal, kulges meeldivas koostöös ja oli väga lõbus! Põnev oli näha, kuidas nukk ellu ärkab ja kujutab mind sellisena, nagu ma olen.

Mis sulle oma Barbie® juures kõige rohkem meeldib?
Nuku välimuse juures meeldivad mulle kindlasti kohevad juuksed. Samuti on mul au olla eeskuju, kes inspireerib väikseid tüdrukuid tegelema spordiga ja mitte loobuma, kui nad kohtavad teel raskusi. Mulle meeldib, et mu Barbie ainult ei esinda mind, vaid julgustab tüdrukuid püüdlema eesmärkide poole.

Kas neid nukke saab osta?
Ei, minu nukk on üks ja ainus, aga see on juba lähitulevikus kõigile huvilistele vaatamiseks väljas. 

Mida ütled oma väikestele fännidele?
Vahet ei ole, mida sa otsustad elus teha – kõige olulisem on see, et sa naudid seda. Mina elan selle järgi ja töötab päris hästi. 

Kas sul on lemmik Barbie® nukk?
Kui ma enne ei teadnud, milline võiks olla mu lemmik Barbie, siis nüüd on selleks kindlasti minu enda Barbie nukk. 

Kelly Sildaru BIO

Vigursuusataja Kelly Sildaru saavutas esimese suurema karjäärivõidu kõigest kümne aastasena 2012. aasta Mayrhofeni Freeski Openil Austrias. 

Sildaru on esimene eestlasest vigursuusatamise maailmameister, X Gamesi võistluse võitja, maailma noorim talvise X Gamesi võitja ja kuuekordne juunioride maailmameister.

2019. aasta X Gamesil Aspenis võistles Sildaru renni- ja pargisõidus ning Big Airi hüpetes. Seal võitis ta igal alal medali, saades sellega esimeseks suusasportlaseks, kes on pärast 1997. aastat ühelt X Gamesilt võitnud kolm medalit.

2022. aasta taliolümpiamängudel Pekingis võitis ta pargisõidus kvalifikatsiooni ja saavutas finaalis kolmanda koha. See pronksmedal oli Eesti esimene taliolümpiamängude medal pärast 2010. aasta taliolümpiamänge.  

Põnevaid fakte Barbie® kohta

Barbie® filosoofia seisneb selles, et nuku kaudu võib väike tüdruk olla ükskõik, kes ta olla tahab. “Barbie® esindab fakti, et naisel on valikud,“ ütles nuku looja Ruth Handler.

Alates 1959. aastast on Barbie® inspireerinud tüdrukuid olema kes tahes nad soovivad olla. Printsessist presidendini, astronaudist zooloogini – pole olemas klaaslage, mida Barbie® poleks lõhkunud. Nüüdseks on nukul olnud üle 200 ameti ja ta inspireerib jätkuvalt iga tüdrukut kasutama oma piiramatut potentsiaali.
Barbie® esindab uue põlvkonna tüdrukute jaoks laiemat vaadet ühiskonnale, tutvustades karjääre, milles naised on tavaliselt alaesindatud. Barbie® toob esile eeskujusid otse elust, öeldes tüdrukutele, et nad saavad olla ükskõik kes, kui seda soovivad.

Mis on nn unistuste lõhe – Dream Gap?
Tuntud naiste nukkude väljatöötamine on üks viis, kuidas Barbie® bränd töötab nn unistuste lõhe kaotamise nimel. Juba viie aastasena hakkavad tüdrukud kahtlema, kas nad ikka võivad päriselt olla need, kelleks nad soovivad saada. Barbie® projekt “Dream Gap” on jätkusuutlik ülemaailmne algatus, mille eesmärk on anda tüdrukutele selleks ressursse ja tuge.

Miks on nukkudega mängimine kasulik? Teaduslikult on tõestatud, et nukkudega mängimine arendab lastes empaatiavõimet. Vaata eestikeelset uuringut SIIN.

Mattel on juhtiv ülemaailmne mänguasjatootja ning ühe suurima laste- ja peremeelelahutuse frantsiisikataloogi omanik. Mattel loob uuenduslikke tooteid ja kogemusi, mis inspireerivad, lõbustavad ja arendavad lapsi mängu kaudu. Matteli ikooniliste kaubamärkide portfelli kuuluvad Barbie®, Hot Wheels®, Fisher-Price®, American Girl®, Thomas & Friends®, UNO® ja MEGA®. 

Mattelil on 35 kontorit üle maailma ja tooted on koostöös maailma juhtivate jaemüügi- ja e-kaubanduse ettevõtetega saadaval enam kui 150 riigis. Alates kaubamärgi loomisest 1945. aastal on Mattel olnud usaldusväärne partner, kes annab lastele võimaluse kogeda lapsepõlve imesid ja realiseerida oma täielikku potentsiaali. Eestis esindab Mattelit Rimonne Baltic OÜ.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.