"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
video Tallinn alandab piirkiirust, suurematel tänavatel langeb kiirus 40km/h ja väiksematel 30km/h (9)
03. juuni 2022

“Tänane plaan on selline, et sellised suuremad tänavad oleksid tulevikus 40 km/h ja nendelt ära pöörates oleks piirkiirus juba 30 km/h peal,” rääkis Tallinna abilinnapea Andrei Novikov. “Suuremad tänavad on näiteks Liivalaia ja Pärnu mnt, kus on peal bussiliiklus ja mitu sõidurada. ”

Piirkiiruse alandamisega Tallinnas on tegeldud sammhaaval juba mõnda aega. Selle aasta plaanid on aga ambitsioonikamad. Tallinn hakkab suve jooksul piirkiirust linnas alandama. Põhirõhk on kesklinnal, mis saab tervikliku lahenduse.

Reaalseid tulemusi näeme sel suvel pigem sisekvartali teedel, mainitud Liivalaia või Pärnu maantee on hetkel tuleviku teema. Piirkiiruse alandamine nendel konkreetsetel magistraalidel võib olla äärmiselt keeruline lahendada. Näiteks kogu Liivalaia tänavaruum tuleks kõigepealt ümber ehitada, samuti on enne piirkiiruse alandamist vaja paika saada uus sünkroniseeritud fooritsükkel. Kõik see võtab aega ja mitte ainult Liivalaia tänaval, vaid kõikidel fooridega aladel.

“Praegune süsteem on projekteeritud ja rajatud arvestades piirkiirust 50 km tunnis, nüüd see piirkond, mis tuleb madaldatud kiirusega, siis selleks tuleb ka antud piirkonna foorisüsteem ümber programmeerida. Praegu küll käivad lõplikud arutelud, mis mastaabis me seda tööd teeme, kuid esimesel võimalusel me alustame nende realiseerimisega ka füüsiliselt,” lausus Tallinna transpordiameti liiklusseadmete peaspetsialist Raimond Nõugast.

Võimalikud piirkiiruse alandamise kohad sisekvartalites on aga sel suvel näiteks Killustiku tänav ja Majaka põik Lasnamäel, Tulbi ja Madara tänav Kristiines, Mustamäel Mäealuse ja Teaduspargi tänav, kesklinnas Laulupeo, Jakobsoni ja Lastekodu tänav.

Uurimise ka autojuhtide käest, kuidas nemad piirkiiruse alandamisse suhtuvad. “Arvan, et ei! Niigi linnas sõita ei saa ja kui tuleb kiirus 30, siis üldse ei saa sõita,” kurtis autojuht Valeri. “Minu meelest see tekitab ummikuid,” arvas Maire. Henri aga arvas, et miks mitte. “Autosid võiks linnas üldse vähem olla, pigem rohkem ajalakäijaid,” lausus Henri.

Autojuhid võivad küll pahased olla, kuid nii mitmedki varasemad uuringud on näidanud, et piirkiiruse vähendamine 50-lt 40-le kilomeetrile tunnis vähendaks liikluses hukkunud jalakäijate arvu tervelt viiendiku võrra. Veel üks võimalus, kuidas linnas liiklust rahustada, on ka nö maaslamavad politseinikud. Neid tekib igal aasta juurde umbes kümmekond ja just kvartalisisestel teedel, kus ei ole bussiliiklust.

Kommentaarid (9)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Ants
11. juuli 2022 20:45
Tallinn oma autojuhtide vaenamisega tekitab ainult selle ,et see autojuht hakkabki käima ja teenuseid osutama/kasutama mujal. Mingit teaduslikku põhjust selliseks ajuvabaduseks ju pole. Kiirusi peaks hoopiski tõstma suurematel teedel ja kvartalis sees pole niigi võimalik kiiremini kui 15kmh sõita. Seega liht labane taidlus ja tuljaku tantsimine.Kahju kohe kui puru lollid inimesed otsustama pääsevad kuid eestis kui euro agulis tavaline.
Taandarengu pealinn
9. juuli 2022 16:46
Üldiselt võiks linnaviletsuse kommunistid tegeleda millegi muuga kui millegi tegemisega. Punane jobi, millega lainelist bituumenisegu vastu talve kaeti ja mis kevadeks soola ja veega ära uhutud oli, näitas piisavalt, et djibiilikud teevadki djibiilseid otsuseid. Saage palka, aga ärge genereerige järjekordselt nurisünnitist. 30 km/h alas hakkab esimese ja teise käiguga keevitamine pihta. Närige seda tossu, rohelised mehikesed!
Tere
3. juuni 2022 21:18
Seda ei juhtu !!! Reaalkiirus langeb ja suitugaasi käest pole enam pääsu
Autojuht ja jalgrattur
3. juuni 2022 21:12
Ühtlasi võtke need laiad teed ja tehke kitsamaks. Üks rada parkimiseks ja teine rada jalgrattateeks. Kiirus väheneb juba iseenesest.
Laiu teid ei ole palju
4. juuni 2022 06:53
Tahate nii väga linna välja suretada. Taoliste põhjuste pärast linna-äärde või linnast välja kolitaksegi.
Rahul!
3. juuni 2022 10:56
Õige samm! Kolivad kiiremini ühistransporti üle, kui individuaalsõidukiga ühest linnaotsast teise jõudmise aeg võrdsustub ühistranspordi sõiduaegadega. Ning lisaks muidugi väiksemate kiirustega saavutatav täiendav turvalisus!
Mahvalda
9. juuli 2022 09:24
Vaevalt küll ümber kolin. Ma lihtsalt ei kasuta enam nii palju kesklinnas pakutavate ettevõtete teenuseid. Ja seda teevad ilmselt ka paljud teised. Lõpuks kolivad ettevõtted ümber kesklinnast eemale ja saavadki kesklinna elanikud rahulikult ja rõõmsalt väikelinna võlusid nautida. Ühtlasi langevad kesklinna kinnisvarahinnad, sest midagi toredat enam käe-jala juures pole. Kesklinnas käivad need, kes mujale liikuda ei jõua ja raha ka pole. Saate mõnusa seltskonna sinna. Huvitav on see, et kõik sinisilmselt arvavad, et elu seal püsib edasi turistide peal. Ma arvan, et autode vaenamine aga toob mõnes piirkonnas kaasa ka negatiivseid tagajärgi.
MadMax
9. juuli 2022 12:15
Enne ei kolita ühistransporti, kui see pole korda tehtud tänapäevasele tingimusele. Niigi venib see transport kui täi mmööda märga munni. 50 alas tiksutakse 30ga ja väiksema kiirusega.
al
3. juuni 2022 10:28
väga hea