“Tänane plaan on selline, et sellised suuremad tänavad oleksid tulevikus 40 km/h ja nendelt ära pöörates oleks piirkiirus juba 30 km/h peal,” rääkis Tallinna abilinnapea Andrei Novikov. “Suuremad tänavad on näiteks Liivalaia ja Pärnu mnt, kus on peal bussiliiklus ja mitu sõidurada. ”
Piirkiiruse alandamisega Tallinnas on tegeldud sammhaaval juba mõnda aega. Selle aasta plaanid on aga ambitsioonikamad. Tallinn hakkab suve jooksul piirkiirust linnas alandama. Põhirõhk on kesklinnal, mis saab tervikliku lahenduse.
Reaalseid tulemusi näeme sel suvel pigem sisekvartali teedel, mainitud Liivalaia või Pärnu maantee on hetkel tuleviku teema. Piirkiiruse alandamine nendel konkreetsetel magistraalidel võib olla äärmiselt keeruline lahendada. Näiteks kogu Liivalaia tänavaruum tuleks kõigepealt ümber ehitada, samuti on enne piirkiiruse alandamist vaja paika saada uus sünkroniseeritud fooritsükkel. Kõik see võtab aega ja mitte ainult Liivalaia tänaval, vaid kõikidel fooridega aladel.
“Praegune süsteem on projekteeritud ja rajatud arvestades piirkiirust 50 km tunnis, nüüd see piirkond, mis tuleb madaldatud kiirusega, siis selleks tuleb ka antud piirkonna foorisüsteem ümber programmeerida. Praegu küll käivad lõplikud arutelud, mis mastaabis me seda tööd teeme, kuid esimesel võimalusel me alustame nende realiseerimisega ka füüsiliselt,” lausus Tallinna transpordiameti liiklusseadmete peaspetsialist Raimond Nõugast.
Võimalikud piirkiiruse alandamise kohad sisekvartalites on aga sel suvel näiteks Killustiku tänav ja Majaka põik Lasnamäel, Tulbi ja Madara tänav Kristiines, Mustamäel Mäealuse ja Teaduspargi tänav, kesklinnas Laulupeo, Jakobsoni ja Lastekodu tänav.
Uurimise ka autojuhtide käest, kuidas nemad piirkiiruse alandamisse suhtuvad. “Arvan, et ei! Niigi linnas sõita ei saa ja kui tuleb kiirus 30, siis üldse ei saa sõita,” kurtis autojuht Valeri. “Minu meelest see tekitab ummikuid,” arvas Maire. Henri aga arvas, et miks mitte. “Autosid võiks linnas üldse vähem olla, pigem rohkem ajalakäijaid,” lausus Henri.
Autojuhid võivad küll pahased olla, kuid nii mitmedki varasemad uuringud on näidanud, et piirkiiruse vähendamine 50-lt 40-le kilomeetrile tunnis vähendaks liikluses hukkunud jalakäijate arvu tervelt viiendiku võrra. Veel üks võimalus, kuidas linnas liiklust rahustada, on ka nö maaslamavad politseinikud. Neid tekib igal aasta juurde umbes kümmekond ja just kvartalisisestel teedel, kus ei ole bussiliiklust.
Ants
11. juuli 2022 20:45