"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
Valitsus sai ülevaate Rail Balticu rajamise seisust (0)
09. juuni 2022
Rail Baltica Ülemiste terminali kavand.

„Kiire hinnatõus ehitussektoris teeb muret. Samas ei tasu unustada, et kiire Euroopa laiusega raudtee on oluline ka Eesti julgeolekule. Ülevaatest on näha, et tööd edenevad mõõdukas tempos. Peagi on ehitustegevust näha Tallinnast Iklani,“ ütles majandus- ja taristuministri ülesandeid täitev justiitsminister Maris Lauri, kelle sõnul valitseb ehitusturul hetkel üpris palju määramatust.

Valitsus kinnitas tänasel istungil Rail Balticu möödunud aasta aruande ning hetkeseisu. 2021. aastal rekonstrueeriti kaubaveoks Lelle-Pärnu raudteelõik, alustati viie RB viadukti ja ökodukti ehitusega ning jätkus projekteerimine.

2021. aastal valmisid Pärnu ning Ülemiste reisiterminalide ja Vanasadama trammiliini projektid. Tänavu tahetakse nende projektidega ehitusse jõuda. „Kui muutunud hindadega ehitusturg võimaldab, siis lähiajal näeme kuidas Rail Balticu ehitus muudab Tallinna ja Pärnu linnaruumi. Kui lennujaama viivale trammiliinile lisandub ühendus sadamaga, muutub Tallinnas liiklemine loogilisemaks ja sujuvamaks,“ ütles minister Lauri.

Endiselt käib põhitrassi projekteerimine ning maade omandamine. 2021. aastal omandati enam kui 200 RB ehitamiseks vajalikku maatükki. „Projekteerimisega saab selgeks, kus täpselt 60 meetri laiune raudtee 350 meetrises koridoris jookseb. Kui projektid valmivad saab omandada ka need maatükid, mis on raudtee ehituseks vajalikud,“ selgitas Maris Lauri.

Sel aastal soovitakse alustada 10 viadukti ja 4 ökodukti ehitusega. Rail Balticu liinile rajatakse Eestis kokku 14 peatust, mis tagavad tulevikus lisaks Tallinna, Pärnu ja Riia kiirele ühendusele ka kohaliku rongiliikluse. Nendeks peatusteks on Ülemiste (Linda), Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Pärnu, Surju ja Häädemeeste. Hetkel projekteeritakse 12 kohalikku peatust.

2022. aastal jätkab Rail Baltic Eleringi kõrgepingeliinide ümbertõstmistöid Pärnumaal ning kuulutatakse välja riigihanked gaasi- ja kõrgepingetrasside ümbertõstmiseks mujal RB trassil. Samuti jätkub RB Pärnu maakonnaplaneeringu uuendamisprotsess ning projekteerimistööd kõigil kolmel RB põhitrassi lõigul Eestis: Harju – Rapla, Rapla – Pärnu (Tootsi) ning Pärnu (Tootsi) – Ikla.

Aastate jooksul on Rail Baltic Estonia tellinud avaliku arvamuse uuringuid, mida on teinud Faktum-Ariko. Aprillis 2022 läbi viidud uuringu kohaselt toetab RB rajamist Eestis 69% elanikkonnast. Raudtee positiivset mõju näevad 72% vastanutest. Toetus RB rajamisele on Eestis püsinud üle 60% 2019. aasta aprillist alates, samas kui 2018. aasta jaanuaris oli toetus 53%.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.