"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
Uuring Baltikumi ettevõtjad kasutavad e-kaubanduse võimalusi vähe (0)
12. juuni 2022
Scanpix/Pilt on illustratiivne

Balti riikide ettevõtjad kasutavad e-kaubanduse võimalusi endiselt suhteliselt vähe ning vaid väike osa neist plaanib selles valdkonnas laienemist, selgus Luminori tellitud uuringust.

Tervelt 58 protsenti Baltikumi ja lausa 69 protsenti Eesti väikese ja keskmise suurusega ettevõtete juhtidest vastasid küsitluses, et ei kasutanud 2021. aastal veebilahendusi ettevõtte käibe suurendamiseks. Lätis ja Leedus oli see protsent väiksem kui Eestis: vastavalt 46 protsenti ja 60 protsenti, teatas Luminor.

Küsimusele, millised on ettevõtte tänavused plaanid e-kaubanduse abil oma käibe kasvatamiseks, vastas üle poole küsitletutest, et nad ei tea või neil plaanid puuduvad. Ligi veerand ettevõtetest aga plaanib e-kaubandusega seotud teenuseid kas laiendada või hoida.

Luminori äripanganduse juht Marjan Savtšenko nentis, et hoolimata viimase paari aasta kiiretest arengutest e-kaubanduse vallas on see temaatika endiselt paljude jaoks veel võõras ja isegi kui e-poe loomise vajadus on teadvustatud, ei teata paljudel juhtudel, kust alustada. “Samas on e-pood tänapäeval ühe ettevõtte jaoks äärmiselt oluline müügikanal ning soovitaksin kõigil, kellel vaja müüki suurendada, selle loomisele mõelda,” märkis ta.

E-kaubanduse teel saadud tulu on Luminori andmeil ettevõtete jaoks märkimisväärne. 13 protsendi Eesti ettevõtjate sõnul on e-kaubanduse teel saadud tulu kuni 15 protsenti nende käibest. Alla kümnendiku küsitletud Eesti ettevõtete juhtidest märkis, et internetimüügi osakaal oli 16–30 protsenti nende ettevõtte käibest ning 7 protsendi vastanute puhul oli läbi e-kaubanduse teenitud käive rohkem kui 50 protsenti.

Kuigi uuringu tulemuste põhjal on näha, et e-poodide potentsiaal on suur, on teisest küljest mõistetav ka ettevõtjatele omane ratsionaalsus. “E-poe rajamine nõuab uusi oskusi ja teadmisi ning samuti tuleb teha kulutusi selle ülevalpidamiseks,” tõdes Savtšenko.

Tema sõnul on praktika näidanud, et ettevõtte vajadusi täpselt silmas pidav ja hästi teostatud e-pood võib kasvatada ettevõtte käivet pea kolmandiku võrra. “On mõistlikum e-poodi arendada veidi keerulisemal ajal, et olla paremate aegade ja tarbijate uueks aktiviseerumiseks valmis,” ütles Savtšenko.

Luminori tellimusel viis tänavu esimeses kvartalis uuringu Balti riikide ettevõtete hulgas läbi uuringufirma Norstat. Uuringus osales 750 Leedu, Läti ja Eesti ettevõtete juhti. 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.