"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
õpilaste tunnustamine Tallinna Reaalkooli 10. klassi õpilane Tobias Palm: Peame kollektiivsemalt asjade peale mõtlema ja ei tohi jääda enda mulli (1)
13. juuni 2022

„Kindlasti on õpetajatel suur roll. Eriti neil üksikutel õpetajatel, kelle puhul on kohe näha, et tal on sära silmis, kui ta seletab midagi,“ sõnas Tallinna Reaalkooli 10. klassi õpilane Tobias Palm, kes pälvis hõbemedali Euroopa eksperimentaalteaduste olümpiaadil. „Kui õpetaja südamega teeb oma asja, siis kindlasti paneb see rohkem edasi uurima ja rohkem ise huvituma sellest ainest, kui monotoonselt veedetud tund.“

Vaata galeriid (55)

Täna toimus Rahvusooperis Estonia pidulik vastuvõtt Tallinna parimatele abiturientidele, koolinoorte meistrivõistluste ja aineolümpiaadide võitjatele ning etluskonkursside laureaatidele.  Noori tänavad ja tunnustavad Tallinna abilinnapea Vadim Belobrovtsev ja haridusameti juhataja Andres Pajula.

Õpilaste nimel kõnelesid vastuvõtul gümnaasiumi medaliga lõpetanud Arseni Tsõgankov (Tallinna Mustjõe Gümnaasium), olümpiaadide võitjad Hanna Grete Rebane (Tallinna 21. Kool) ja Tobias Palm (Tallinna Reaalkool) ning Tallinna 40. koolinoorte spordimängude meistrid Kärt Hüdsi ja Jaanika Volkov (gümnaasiumi neidude jalgpall).

Õpilaskonkursside juhendajate poolt võtab sõna Veiko Tubin, kes on Tallinna 21. Kooli teatriõpetaja, Vabariikliku kooliteatrite festivali Tallinna gümnaasiumi astme laureaadi juhendaja.

Gümnaasiumiaeg möödus üksi kodus

Tallinna 21. kooli abiturient Hanna Grete Rebane võttis võidu muusikaolümpiaadil. „See tuli ikka raskelt, sest oli kõige pikem olümpiaad üldse – see võttis kuus tundi aega,“ rääkis ta. „Mulle väga meeldib muusika ja seal oli hästi mitu vooru. Viis vooru ja kõik olid erinevad – näiteks üks oli omaloomingu pool, sinna ma siis kirjutasin ise laulu, viisi ja sõnad ka. Siis näiteks üks oli muusikateooria ja siis oli noodist laulmine ja solfedžo. Ma olen hästi kaua muusikaga tegelenud ja mulle väga meeldib.“

Hanna sõnul oli tal varasemast suur huvi muusika vastu ning ta ise uuris, et millal juba olümpiaad tuleb. „Kooli roll on aga samuti väga suur,“ märkis ta. „Mul ka õpetaja proovis suunata. Muidugi põhikoolis on suurem roll õpetajal, gümnaasiumis on natuke väiksem. Aga ikka peab olema niisugune hea eeskuju.“

Maailmas toimuv ei ole Hannat kuidagi külmaks jätnud ning enda sõnul mõtleb ta tihti ühiskonnas toimuva üle. „See on väga rusuv, et praegu peab vaatama, mis kell saab oma sokke pesta ja et kõik on väga keeruline ja üldse on rusuv aeg,“ nentis ta. „Minu gümnaasiumiaeg möödus täiesti üksinda kodus.“

Hanna kinnitas aga, et noored ei näe maailma ainult mustades toonides. „Kõigepealt me peame teadvustama, et kõik on kihva keeratud,“ ütles ta. „Aga, et me saaksime ka omada tulevikku, siis me peame ikkagi välja mõtlema, et milliseid liigutusi selleks teha. Paljud mu sõbrannad on aktiivsed inimesed, üks veab näiteks neid kliimastreike – ega meil valikut ei ole.“

Üldiselt võiks Hanna hinnangul maailmas vähem tigedust olla. „Ma arvan, et viimasel ajal on kõik niigi kuidagi tigedad, eriti Eestis,“ lausus ta. „Võib-olla peakski alustama sellest, et olla enda ja teiste vastu sõbralikum ja teadvustada, et üksi väga midagi ära teha ei saa. Saab ka, aga koos on ikkagi suurem võimalus häid asju korda saata.“

Eesmärk oli teadmisi saada, mitte kuldmedal ise

Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi abiturient Arseni Tsõgankov lõpetas kooli kuldmedaliga. „Ma pingutasin palju, eks selles mõttes oli raske,“ kommenteeris ta. „Aga see oli põnev kogemus ja tagantjärgi pole mingit kahetsust.“

Enda peamiseks motivaatoriks peab Arseni teadmistehimu. „Oma motivatsioon ikka – ma tahtsin teadmisi saada,“ ütles ta. „Õpin, seeläbi saan head hinded ja sellega saavutan kuldmedali. Minu peamine eesmärk ei olnud kuldmedal, vaid teadmised.“  

Kooli roll õpilaste motiveerimisel on Arseni hinnangul väga suur. „See on peamine, kõiki õpilasi peab motiveerima,“ lausus ta. „Ma võin öelda, et mu klass oli väga motiveeritud, kuna meie klassis on üheksa medalit ja see on ainult tänu õpetajatele. Kui õpetajad ei motiveeriks, siis ei saaks nii palju medaleid.“

Edasi plaanib Arseni minna õppima TalTechi – seal on tal juba ka õppekoht kindlustatud, kuna noormees tuli mai lõpus TalTechi poolt abiturientidele korraldatud Labürindijooksul parimate hulka. „Ärge kartke muutusi ja õppige kogu elu,“ sõnas ta.

Parim motivaator on särasilmne õpetaja

Tallinna Reaalkooli 10. klassi õpilane Tobias Palm pälvis hõbemedali Euroopa eksperimentaalteaduste olümpiaadil. „See oli põhimõtteliselt keemia, füüsika ja bioloogia segu,“ selgitas ta. „Ega see niisama lihtsalt tulnud, ikka töö ja vaevaga.“

Peamiseks motivaatoriks peab Tobias ennekõike võimalust eakaaslastega mõõtu võtta. „Muidugi huvi keemia vastu ka ning võimalus saada uusi kogemusi,“ rääkis ta. „Kindlasti on suur roll ka õpetajatel. Eriti neil üksikutel õpetajatel, kelle puhul on kohe näha, et tal on sära silmis, kui ta seletab midagi. Kui ta südamega teeb oma asja, siis kindlasti paneb see rohkem edasi uurima ja rohkem ise huvituma sellest ainest, kui monotoonselt veedetud tund.“

Tulevik võiks Tobiase hinnangul olla rohkem näoga teaduse poole. „Võiks kuulata eksperte, mitte nii, et igaüks ajab enda asja,“ lausus ta. „Me peame kollektiivsemalt asjade peale mõtlema ja ei tohi jääda enda mulli. Peaks olema hoolivam ja rohkem teisi enda ümber märkama. Mina optimistina näen maailma ikka pigem positiivsetes toonides, aga eks seda on vahest päris keeruline teha, kui sellised vastikumad sündmused toimuvad.“

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Valentina
15. juuni 2022 15:57
SUPER! Tublid lapsed, väga hea põlvkond kasvab! RESPEKT!