„Kui on võimalik koos kolleegidega ühe autoga tööl käia või mõned asjad ostmata jätta, siis tuleks seda teha, et mitte väga palju kulutada.“

Peep Peterson, Ametiühingute Keskliidu esimees
Eesti tarbijat aitaks vaid kütuseaktsiisi langetamine (0)
20. juuni 2022
Foto: Scanpix

Alates 1. juulist kuni 2023. aasta lõpuni kaotatakse Lätis nimelt nõue, mille kohaselt peavad bensiin ja diislikütus teatava koguse biolisandit sisaldama. Muudatused olid Läti valitsuse hinnangul vajalikud, et vähendada kütuse jaehinda ja seega ka inflatsiooni. Biokomponendi lisamine tähendab seal firmadele lisakulu.

Mis Eestisse puutub, siis meil on biolisandiga n-ö rehepappi tehtud. Biokütuste nõuet täidetakse meil näiteks autokütusena kasutatava biometaani ehk surugaasiga. Kütusefirmad müüsid meil ka tanklates biolisandiga bensiini ja diislikütust, aga need osutusid autojuhtide hulgas niivõrd ebapopulaarseks, et firmad ükshaaval loobusid. Ometi, kuigi meil ei müüda tanklas enam biokomponendiga kütust, mõni diiselkütuse liik välja arvata, on meie kütusehinnad siiski väga kõrged, ületades kaht eurot liitri eest.

Lätis tähendaks biokomponendist loobumine sealse majandusministeeriumi hinnangul eeldatavasti 10-sendist hinnalangust. Meil aga poleks seega mõtet Läti kogemust üks-ühele üle võtta, sest kütusefirmad on biolisandist juba loobunud ja see ei annaks tarbijale mingit efekti. Ja sellestki vaevalt et ükski ettevõte loobuda tahaks.

Seega ei muudaks Läti eeskuju järgimine meil midagi, sest ei tooks hinnalangust, tarbijaid aitaks ainult kütuseaktsiisi otsene langetamine. Nõnda nagu seda on teinud näiteks Saksamaa, kus kütus on praegu meie tanklate liitrihinnast paarkümmend senti odavam. Loodetavasti hakkab meie kütusehindade kujunemist uurima ka konkurentsiamet.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.