Pirita-Kosel asuvas Särgava residentsis tutvustati kohalikele elanikele Tallinna linna plaane, mis seotud eesootava tee rekonstrueerimise ning kuulati ära elanike endi ettepanekud ja mured, mis tekkinud seoses selle projektiga.
Pirita-Kose elanik Andres tunnistas, et kui iga päev liikuda kodu lähedastel tänavatel, siis kahtlemata tekivad seoses linnataristuga mõtted ja küsimused: “Näiteks, miks sa käid just siit ja mitte sealt? Miks on tee tehtud just siia? Ja kuidas on nii, et mina tahan minna ühte kohta, aga seal teed ei ole ja tee on hoopis teises kohas, kuhu ma üldse ei taha minna? Sellised küsimused tekivad.”
Elanikud tunnistasid ka, et tänava üldine seisukord jätab soovida. Samuti on probleemiks autodega kihutajad.
Kose tee ääres elav Urmas lisas: “Kuna ma elan vahetult tänava ääres, siis kuulen, millise kiirusega seal sõidetakse! Piki alleed, kus inimesed väikeste vahemaade tagant lähevad üle tee, kus ma ise tagurdan autoga välja oma maja eest, sealt sõidetakse mööda kiirusega 60-70 kilomeetrit tunnis.“
Tiit tõdes: “Kuna see on väga ilus sirge tee, siis see tekitabki tahtmise gaasi vajutada. Tavaliselt on sellised peenemad autod, mis seal siis kiirendavad.”
Projekti osas kerkis üles rida märkusi
Renoveerimisprojekti ja sellega kaasnevaid muudatusi tutvustanud abilinnapea Vladimir Svet tunnistas pärast elanikega kohtumist, et projekti osas kerkis üles rida märkusi. “Oli tähelepanekuid valgustuse osas, sademevee ärajuhtimise osas – toodi välja, et vanade majade juures on veel ajaloolised torud, mida kallal tuleb tööd teha. Väga palju oli küsimusi, kas on vaja ühele konkreetsele teelõigule rajada kõnnitee, mida praegu seal ei ole. Kuivõrd see vajalik on? Võib-olla see ei ole vajalik?”
Pirita metsaalune on kaetud küll tiheda kergliiklusteede võrgustikuga, kuid Kose tee ja Rummu tee ristumise kohas peab jalakäija kõndima lausa autotee ääres. Tallinn soovib uuendamist ootaval tänavalõigul muuta liiklemine just jalakäijatele ja kergliiklejatele oluliselt turvalisemaks. See oli ka rekonstrueerimisprojekti loomisel üheks peamiseks eesmärgiks.
Sveti hinnangul kiitsid kohalikud inimesed üldiselt projekti ja linna pandud eesmärgi heaks. “Muuta see tänav ja ümbrus jalakäijatele mugavamaks, turvalisemaks,“ lausus ta. „Teha nii, et seal oleksid väiksemad kiirused, turvalisemad ülekäigurajad selleks, et vähendada liiklusõnnetuste ohtu. Ja et motiveerida inimesi rohkem vabas õhus liikuma jala ja jalgrattaga.”
Alandada sõidukiirust 30 kilomeetrini tunnis
Kui tee valmis saab on plaanis alandada seal lubatud suurimat sõidukiirust 30 kilomeetrini tunnis ning liikluse rahustamiseks ehitada künnised ja tõstetud ristmikud.
Üks eesmärk uue tee puhul on, et jalakäijad saaksid Lillepi parki minnes igal pool mugavalt ja turvaliselt üle tee. Uue plaani järgi hakkab parki viima viis jalgteed, mis teeb selle piirkonna ühenduse pargiga oluliselt paremaks
Küsimusele, millal tee valmida võiks vastas Svet: “Lootus on, et me saaksime selle aasta teises pooles, pigem aasta lõpu poole, kuulutada välja ehitushanke. Et järgmise aasta kevadel saaks ehitus lahti minna. Lõppkokkuvõttes see sõltub hindadest, Sellest, kui palju see kõik meile tulevikus maksma läheb ja milline seis saab olema linna eelarvega. Minu lootus on, et me saame hakata ehitama kevadel. Mis hakkab olema päriselt, seda näitab tulevik.”
Tallinna linn valmistab ette Pirital asuva Kose tee rekonstrueerimist. Plaanis on rekonstrueerida Kose tee vahemikus Pirita teest Rummu teeni. Sõidutee kate uuendatakse ligi pooleteise kilomeetri ulatuses.
Kose tee rekonstrueerimise põhiprojekti tutvustavad projekteerija ning Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti esindajad. Kohapeal saab projekti osas avaldada oma arvamust, teha ettepanekuid ja osaleda arutelus. Kavandatud on ka jalg- ja jalgrattateed, mis parandavad tee ligipääsetavust ja laiendavad jalakäijate liikumisvõrgustikku.
Kokku jääb rekonstrueeritavale lõigule neli bussipeatust mõlemas liikumissuunas ja ristumised nelja tänavaga.
Uueneva teelõigu äärde rajatakse kaasaegne tänavavalgustus, uuendatakse ja korrastatakse kanalisatsiooni ja sademevee ärajuhtimist ning teega külgnevatele aladele rajatakse muruplatsid.
Põhiprojekti koostas OÜ T-Model Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti tellimusel.
Põhiprojektiga saab tutvuda ka veebis: https://bit.ly/3tD4l0A.
Imelik
28. juuni 2022 08:44Liiklusrahu
28. juuni 2022 16:25