"Kohalik ajakirjandus peab toimima kui demokraatia tugisammas – pakkuma kohalikele elanikele põhjalikku ülevaadet valitsuskorraldusest ja majandusvõimu toimetamisest, et nad saaks kodanikena valimistel informeeritud otsuseid teha."

Indrek Ibrus, meediaprofessor
Tallinn kinnitas koostööleppe elektritõukside rentijatega (0)
07. juuli 2022
Foto Ilja Matusihis

Tallinna linnavalitsus kinnitas selle nädala istungil koostöökokkuleppe pealinnas elektritõukerataste ja elektrirataste rendiga tegelevate firmadega, et üheskoos rendiratastega sõitmine turvalisemaks ja mugavamaks muuta.

Abilinnapea Andrei Novikovi sõnul on tegemist igas mõttes hea tahte leppega, sest seaduse järgi jäävad kohaliku omavalitsuse käed tõuksirendi reguleerimisel liiga lühikeseks. Sisuliselt võib iga ettevõte hankida endale portsu elektritõukerattaid ning nende töös hoidmiseks ja raha kasseerimiseks vajaliku äpi ning tõuksid tänavatele tuua.

Niisugusest anarhiast pole huvitatud ei linn ega praegu siin tegutsevad suuremad firmad. Selle tõttu on omavahel kokku lepitud näiteks selles, millistel aladel ei saa tõukse parkida ja kus on tõuksidel väiksem piirkiirus.

“Lepingu eesmärk linna jaoks ongi see, et meil oleks valdkonnast mingisugunegi ülevaade ja oleksid mõned kokku lepitud reeglid. Firmad on ise ka huvitatud sellest, et asi põhineks heal koostööl ja kord oleks majas. Igasugune korralagedus mõjub ärile halvasti,” lausus Novikov.

Linna huvi on tema sõnul näiteks see, et kesklinnas ei oleks üle 800 renditõukeratta. “Me oleme öelnud, et kesklinnas võiks olla maksimaalselt 800 tõuksi. Meil tegutseb praegu kolm suuremat tõuksifirmat. Tuulel on 1600, Boltil 1800 ja Prime’il 120 tõuksi. Kesklinnas me üle 800 tõuksi näha ei tahaks ning soovitame neil laiendada oma tegevust teistesse linnaosadesse,” lausus Novikov.

Tõuksifirmad ongi laiendanud oma tegevust üle Tallinna piiride nendes suundades, kus on mugavad sõiduvõimalused ja kus leidub ka kasutajaid. Nii saab sõita näiteks nii Viimsi kui Rae valla mõnes osas.

Tõuksifirmadega sõlmiti leping ka möödunud aastal, aga see kehtis vaid ühe aasta ja sel aastal tuleb sõlmida uus leping. Nüüd pannakse lepingusse ka punkt, et see võib automaatselt pikeneda, kui pooled sellega nõus on.

Tõukerattafirmad jagavad linnaga tõukside liikumisandmeid. Tõsi küll, kõige olulisemat infot ehk sõitude algus- ja lõpp-punkte keelduvad firmad ärisaladusele viidates linnale kättesaadavaks tegemast. Linn omalt poolt eraldab firmadele tõukside parkimiseks ette nähtud kohad. Novikovi sõnul on tegu põhimõtteliselt samade kohtadega, mis said juba mullu vastava tähistuse. Varem olid need kohad firmadele olulised seetõttu, et sealt oli mugav tõukse kokku korjata ja laadima viia. Vahepeal aga on tõukse edasi arendatud ning neil on nüüd vahetatavad akud, nii et nende ametlikud parkimiskohad on kaotanud oma tähtsuse.

See-eest on Bolti ja Tuule äppi tekkinud võimalus teatada valesti pargitud tõuksidest.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.