"Kohalik ajakirjandus peab toimima kui demokraatia tugisammas – pakkuma kohalikele elanikele põhjalikku ülevaadet valitsuskorraldusest ja majandusvõimu toimetamisest, et nad saaks kodanikena valimistel informeeritud otsuseid teha."

Indrek Ibrus, meediaprofessor
Balti jaam enne ja nüüd (0)
09. juuli 2022

Otto Rudolf von Knüpfferi projekteeritud Balti jaama esialgne kahekorruseline jaamahoone valmis 1871 – aasta hiljem kui avati Eesti esimene pikalt oodatud raudteeliin Peterburi–Tallinn–Paldiski. Balti jaamast sai selle liini esmaklassiline peajaam.

Ernst G. Svanström: „Tallinn. Balti jaam, veovoorimees ja troskad“, TLM F 10007:6. Foto tehtud pärast 1900.

Maastik jaama ümbruses oli tol ajal sootuks teistsugune kui praegu. Balti jaama naabruses oleva Kalamaja asumi asemel olid toona põllumaad ja mõned talupidamised. Raudteed rajamise ajal oli kaotatud vallikraav ja osa bastionitest.

1941 põletasid põgenevad Nõukogude väed jaamahoone maha, müürid aga säilisid. 1945 oli hoone taas üles ehitatud.

1965-67 ehitati jaamahoone põhjalikult ümber, ent üle 150 aasta vanused müürid jäid uue hoone sisse ja neid võib siin-seal tänagi näha. Sel ajal püstitatud koorikbetoonlaega ootehoonetki peetakse tänapäeval arhitektuuripärliks.

Balti jaama peahoone lammutamisel saadud paekivid leidsid kasutust Glehni lossi rekonstrueerimisel (selle algatajaks oli TPI meeskoor).

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.