"Hea nali on siis, kui sa ei pea selle järel ütlema, et ma tegin nalja. Kui sa seda juba pead ütlema, siis järelikult polnudki tegu naljaga."

Tõnis Niinemets, näitleja ja koomik
EHITUSEKSPERT KLIENTIDE TAGASISIDEST Koristus on lohakas, akende vahed on liivased, põrandad ja trapid on puhastamata, maalritööde jäägid on kõikjal nähtavad, WC-pott puhastamata (0)
12. juuli 2022
Foto Ilja Matusihis

“Suurimad mured on, et peale võlaõiguslepingu sõlmimist enam müügiinimesega kontakti ei saa ja uue kodu üleandmise tähtaegadest ei peeta kinni,” tõdes juba enam kui 20 aastat kinnisvara ostueelset kontrolli ning garantiiperioodi lõpus teostatavaid ülevaatusi läbi viinud Ehituskaitse Büroo OÜ tegevjuht Marko Sults.

See tähendab Sultsi sõnul kliendi jaoks seda, et kui kliendil tekib soov tellida mõned muudatused planeeringus või teha muudatused siseviimistluse valikute osas, siis tihti ei ole see võimalik. Kui uusarenduse korteri üleandmine viibib, siis sellega võivad kaasneda planeerimatud kulutused ostja / kliendi jaoks – tuleb tasuda samaaegselt laenumakset ja üürikorteri üüri; tuleb leida ajutine üürikorter, sest eelmise korteri üürileping on tähtaegselt lõpetatud; kulu topelt kolimisele jne.

Üleandmise hetkel pole kinnisvara tihtipeale veel lõplikult valmis

“Oma töös kohtame sageli olukorda, kus korter /maja on üleandmise hetkel ette valmistamata – koristus on lohakas, akende vahed on liivased, põrandad ja trapid on puhastamata, maalritööde jäägid on kõikjal nähtavad, WC-pott puhastamata jne. On tulnud ette olukordi, kus korteri tegelikku ehituslikku seisukorda ja siseviimistluse kvaliteeti ei olegi võimalik hinnata ja korteri vastuvõtmine tuleb edasi lükata,” nentis Marko Sults.

Sultsi sõnul on enim levinud ehituslikud probleemid kõikjal esinevad praod, aluspõrandast lahti olevad keraamilised plaadid, põrandakatete sobimatu paigaldusviis ja maalritööde käigus rikutud parkett.

“Vast kõige “kallimad” probleemid on ebatasased aluspõrandad ja märgruumides valesti paigaldatud äravoolutrapid ning ebapiisavad või valesuunalised põranda kalded,” lisas ta.

Väikearendajad võivad garantiitöödest kõrvale hiilida

Sultsi hinnangul on Eesti kinnisvaraturul arendajate tööde juhtimise ja kliendisuhtluse tase väga erinev.

“Väikearendajate ja nii-öelda hobiarendajate puhul on risk, et garantiitööd jäävad teostamata, üsna suur,” lausus ta. “Tuntumate ettevõtete käekiri on reeglina kliendisõbralikum ja vaegtööde likvideerimise ja garantiitööde korraldamisprotsessid on selgelt paika pandud ja toimivad. Reeglina likvideeritakse arendaja poolt uue elupinna puhul kõik ülevaatuse käigus leitud puudused ning sageli toimub see peale asjaõiguslepingu sõlmimist ja enne kliendi sissekolimist.”

Uusarenduste korterite, bokside ja majade osas puudub Sultsi ettevõttel kogemus, kus klient ülevaatuse käigus tuvastatud puuduste tõttu oleks tehingust loobunud.

“Tehingust loobumisi tuleb ette pigem vanemate elamute puhul,” lausus ta. “Põhjuseks on sageli asjaolu, et kliendi / ostja poolt planeeritud eelarve vana hoone tehnosüsteemide või muude tarindite remondiks ja kaasajastamiseks on liialt väike. Sel juhul on meie kliendil valida, kas müüjaga hinna osas läbi rääkida, loobuda mingis osas renoveerimisplaanist, suurendada oma eelarvet või tehingust loobuda.”

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Seotud artiklid