"Kohalik ajakirjandus peab toimima kui demokraatia tugisammas – pakkuma kohalikele elanikele põhjalikku ülevaadet valitsuskorraldusest ja majandusvõimu toimetamisest, et nad saaks kodanikena valimistel informeeritud otsuseid teha."

Indrek Ibrus, meediaprofessor
vaata, kuidas kulgeb jalgrattatee ümber vanalinna Abilinnapea Vladimir Svet: vanalinna rattaring on valmis! (2)
13. juuli 2022

“Alates tänasest muutub liikluskorraldus Rannamäe teel, Suurtüki tänaval, Toompuiesteel ja Põhja puiesteel,” ütles Tallinna abilinnapea Vladimir Svet. “Rahustame liiklust ja rajame sõiduridadest eraldatud kahesuunalised rattateed, et jalgratturite ja tõuksidega sõitjate liikumine oleks mugav ja ohutu.

Vaata galeriid (20)

Rannamäe tee, Põhja puiestee ja Kalasadama tänava piirkonnas on muudatuste eesmärgiks vähendada autode läbisõidu koormust Kalamaja kitsastel tänavatel ning luua paremad liikumistingimused kergliiklejatele, mis suureneb ka jalakäijate turvalisus. “Rattaradade väljajoonimise ja muust sõiduteest eraldamisega on võimalik viia jalg- ja tõukeratturid kõnniteelt eraldi liikumisruumi, millest võidavad nii ratturid kui ka jalakäijad,” sõnas Svet.

Transiitliiklus suunatakse Kalamaja asumist magistraalidele, luuakse kahesuunaline rattatee Rannamäe teel ja ühistransport muudetakse kiiremaks. “Iga liikluskorralduse muudatus või iga elukorralduse muudatus on keeruline, sest see paneb inimesi loobuma mugavaks saanud teekondadest, mida nad on päevast päeva kasutanud,” rääkis Svet. “Inimesi tuleb teavitada ja neile selgitada, mis nende jaoks muutub ja mis paremaks läheb.”

Ohutu kergliiklustee ümber vanalinna

Selleks, et Kalaranna tänava poolt saabuv liiklusvoog oleks sujuvam, pikendatakse Kalasadama tänava poolt tulevatele sõidukitele rohelise fooritule aega ja Suure Rannavärava ristmikust saab reguleerimata ristmik. “Seni kitsavõitu Rannamäe teele tekib täiendav liikumisruum jalg- ja tõukerattureile – sinna rajatakse kahesuunaline rattatee,” kirjeldas Svet. “See on viimane lõik vanalinna rattaringist, et moodustuks ohutu kergliiklustee ümber vanalinna.”

Toompuiestee jalgrattateed
Pilt: Põhja-Tallinna valitsus

Uus rattatee on eraldatud pollaritega ning markeeritud punase värviga ainult ohtlikes kohtades nagu näiteks ristmikel. “Nende muudatuste tulemusel tekib terviklik rattatee ümber vanalinna,” lisas Svet.

Sveti sõnul on antud juhul liiklusmuudatusi elluviija oluliselt keerulisem, kui mõnes teises linnaosas. “Põhjus on selles, et vanalinna ja Kalamaja piirkonnas on väga kitsad tänavad,” sõnas ta. “Nendes kohtades on toimunud ka viimase paari kümnendi jooksul mitmeid muudatusi ja kus oluliselt on muutunud ka elanikkonna koosseis.”

Muutub sujuvamaks ka ühistranspordiliiklus

Transiitliiklus on läbi Kalamaja kümne aastaga võrreldes oluliselt muutunud. “Need on kaks väga erinevat pilti,” märkis Svet. “Praegune suur autode voog sundis otsima lahendusi, kuidas Kalamajast transiitliiklus välja saada. Sellega koos tekkis võimalus muuta ka vanalinna liiklus mugavamaks ja turvalisemaks ka jalakäijatele ning jalgratturitele.”

Rannamäe teel on ühel pool teed siiani puudunud üks kõnnitee. “Nüüd õnneks see sinna ka tekib,” lausus Svet. “Üheks eesmärgiks on muuta sujuvamaks ka ühistranspordi liikumine läbi Kalamaja. Bussiliini number 3 ei läbi edaspidi enam Mere puiesteed, vaid liigub Südalinnast Toompuiesteele ning sealt edasi Kalamajja ja Koplisse. “See on selge, et kui Niine tänaval hakkab olema vähem autosid, siis saab buss sujuvamalt sealt läbi sõita.”

Tähele tuleb veel panna, et Põhja Rimi kõrval olev Põhja puiestee lõik Niine ja Soo tänava vahel muutub edaspidi kahesuunaliseks. Vasakpöördeid Suurtüki tänavalt Rannamäe teele ning Rannamäe teelt Mere ja Põhja puiesteele enam teha ei saa.

Kaovad ära parkimiskohad

Toompuiesteel joonitakse mõlemas suunas välja normaallaiuses ühesuunalised rattarajad ja muutub mootorsõidukite sõiduradade arv.

Mootorsõidukite sõiduradadel rakendatakse 2+1 lahendust. Mõtteliseks teljeks saab olema Paldiski maantee, kus kaks sõidurada liigub Balti jaama ja kaks sõidurada Kaarli puiestee suunas. Vastassuunas hakkab olema üks sõidurada, va mõned ristmikud (nt Tehnika ristmik). Mootorsõidukite piirkiirus langetatakse 40 km/h. Uuringuga on kindlaks tehtud, et ummikuid see ei suurenda, kuid väiksem sõidukiirus tagab sujuvama liiklusvoo ning vähendab ka kütusekulu, õhusaastet ja müra.

Go Hotel Schnelli (Toompuiestee 37/1) ees kaovad ära tänavamaal olnud parkimiskohad bussidele ning sealt hakkab läbi kulgema püstmärgistega ääristatud rattatee. Pöörderada hotelli ette tuleb aga senisest suurema laiusega.

Von Stackelberg Hotel’i (Toompuiestee 23) juures ei ole põhitänavatel parkimine ja peatumine võimalik ei praegu ega ka tulevikus. Uue lahendusega jääb hotelliesine kõnniteeruum aga üksnes jalakäijatele.

L’Ermitage hotell (Toompuiestee 19) ees Toompuiesteel on peatumine praegugi keelatud, ent rattarada eraldatakse püstmärgistega.

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Enn
31. juuli 2022 00:09
Tore, et kesklinna tuuakse vaikselt elu tagasi
Õige nimi
13. juuli 2022 09:37
Vaata, kuidas linna luuakse surnud tsoone.