"Kohalik ajakirjandus peab toimima kui demokraatia tugisammas – pakkuma kohalikele elanikele põhjalikku ülevaadet valitsuskorraldusest ja majandusvõimu toimetamisest, et nad saaks kodanikena valimistel informeeritud otsuseid teha."

Indrek Ibrus, meediaprofessor
Enam ei pea järjekorras seisma ja ootama lennule registreerimist: Tallinna lennujaam avas iseteenindusliku pagasiloovutuse (0)
19. juuli 2022
Foto Ilja Matusihis

Alates 7. juulist on kõigil reisijatel, kes lendavad Tallinna lennujaamast AirBalticu või SAS-iga ja kellel on äraantav pagas, võimalik see iseseisvalt lennule registreerida ja seeläbi kiiremini lennujaama läbida.

AS-i Tallinna Lennujaam juhatuse liikme Katrin Hageli sõnul on taoline lahendus oluliseks sammuks reisijateekonna mugavamaks ja lennujaama digitaalsemaks muutmisel. “Tänaseks on juba harjumuspäraseks muutunud see, et lennule registreeritakse lennufirma veebis ehk tehakse online check-in ning pardakaarti näidatakse telefonist,” rääkis ta. “Seni tuli aga kõigil, kellel oli äraantav pagas, seista järjekorras, et oma pagas lennule registreerida.”

Juulis avati iseteeninduslik pagasiloovutuse võimaluse kõigile, kes lendavad AirBalticu või SAS-iga. “Teeme tööd selle nimel, et lennufirmade nimekirja uuest aastast veelgi laiendada,” märkis Hagel ning lisas, et iseteeninduslikud pagasiloovutuse punktid asuvad check-in laudades 1 kuni 4 ning nende kasutamiseks peab reisijal olema tehtud lennule registreerimine internetis.

“Iseteenindusliku süsteemi kaudu on pagas võimalik loovutada kuni 24 tundi enne väljalendu ehk pagasi võib juba varem lennujaama ära tuua,” ütles Hagel.

Hagel kinnitab, et süsteemi kasutamine on väga lihtne ning kõik toimub ühes kohas. “Protsessi alustamiseks tuleb skanneerida pardakaart, kinnitada reisija nimi, lennunumber, sihtkoht ja fakt, et äraantavas pagasis ei ole ohtlikke aineid. Seejärel pagas kaalutakse ja masin väljastab pagasisildi, mille reisija peab vastavalt juhendile pagasi külge kleepima,” selgitas ta.

“Kui pagasisilt on korralikult paigutatud, tuleb süsteemis tegevus kinnitada ning valmistada pagas transpordiks ette. Selleks tuleb skanneerida pagasisildil olev triipkood, misjärel käivitub pagasilint ning konveier transpordib pagasi sorteerimisalasse. Reisijale väljastab süsteem kviitungi, mis kinnitab pagasi registreerimist,” lisas Hagel.

Hageli sõnul on taoline lahendus kasutusel paljudes lennujaamades üle maailma ning mängib olulist rolli reisijateekonna mugaval ja kiirel läbimisel, aidates seeläbi kaasa reisijarahulolu tõusule. “Loomulikult jääb endiselt alles check-in lauas toimingu teostamise võimalusel ning lennujaama töötajad on alati valmis kõiki, kes soovivad iseteenindust proovida, juhendama,” märkis ta.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.