"Hea nali on siis, kui sa ei pea selle järel ütlema, et ma tegin nalja. Kui sa seda juba pead ütlema, siis järelikult polnudki tegu naljaga."

Tõnis Niinemets, näitleja ja koomik
Pealinna jõudvate gaasibusside ülalpidamiskulud on sööstnud üles, lähiajal jõuab linna poolsada uut gaasibussi (1)
25. juuli 2022
Foto Albert Truuväärt

Lähiajal jõuab Tallinna poolsada uut gaasibussi, mille ülalpidamiskulud on hüppeliselt kasvanud võrreldes kahe aasta taguse ajaga, kui nende ostmise hange välja kuulutati, vahendab BNS. Tallinna transpordijuhid leiavad, et muretsemiseks põhjust pole ja üleminek diiselbussidelt gaasibussidele jätkub plaani järgi. Paldiski sadamas seisab praegu mitukümmend Tallinna Linnatranspordi (TLT) värvides bussi, aga need pole mitte uued gaasibussid, vaid vanad diiselbussid, mis maha müüakse.

Uued Solarise gaasibussid jõuavad Tallinna sel nädalal mööda maanteed. “See on valmistajatehase mure, kuidas bussid siia jõuavad. Meie asi on vaid bussid TLT territooriumil vastu võtta. Seejärel tuleb neile paigaldada erinevaid seadmeid ja alles seejärel hakkavad need liinile minema,” rääkis abilinnapea Andrei Novikov.

Viimasel ajal märgatavalt tõusnud gaasihindade kohta ütles abilinnapea, et kõik gaasi kasutajad on ühesuguses olukorras. “Gaas on praegu kindlasti üks kallimaid kütuseliike. Gaasibusside ostmise otsus tehti kaks aastat tagasi tollases majanduskeskkonnas ja toona olid gaasibussid kõige soodsamad,” selgitas Novikov.

Gaasibusside kasuks ei otsustanud ainult TLT, need sõidavad ka näiteks Tartus ja mujal Eestis.
“Umbes aastataguses arvestuses oli see väga õige ja majanduslikult põhjendatud otsus. Praegu, kui meil on gaasitarneprobleemid ja gaasi hind on hoopis teistsugune, on see kindlasti riskikoht. Meie veeremis on veel umbes 200 diiselbussi,” ütles Novikov.

TLT nõukogu esimees Lauri Laats lausus, et kui seni müüdi gaasibussidega asendatud diiselbussid võimalikult kiiresti maha, siis nüüd enam mitte. “Meil on siiski veel hulk diiselbusse ja kui nüüd uued gaasibussid käiku anname, peame tõsiselt järele mõtlema, et kas anname liinilt vabanevad vanemad diiselbussid kohe ära järelturule või ikkagi hoiame neid valmis ja geopoliitilise olukorra muutudes saame olla paindlikumad,” rääkis Laats.

Lähipäevil saabub TLT-sse 50 uut Solarise gaasibussi, millest 20 on normaalpikkusega ja 30 liigendbussid. Hiljemalt 19. septembriks jõuavad need kõik Tallinna tänavatele.

Gaasipuuduse tõttu bussid seisma ei jää. “Kuna üle Eesti on suur osa ühistranspordist gaasi peal, siis minu teada kaalub valitsus ideed lisada teiste seas ka TLT strateegiliste ettevõtete nimekirja, et meile oleks igal juhul gaasiga varustamine tagatud,” ütles Novikov.

Seda hirmu, et gaasi puudumise või liiga kõrge hinna tõttu peaks hakkama bussiliiklust vähendama, tema sõnul ei ole.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Arvamus
25. juuli 2022 10:01
Bussid võib vajadusel üle viia ka puugaasile, mis annaks tööd ja lisatulu ka meie metsakasvatajatele. II maailmasõja ajal olid puugaasil töötavad autod Euroopas laialt levinud ja miks mitte nüüd, kus jälle sõda kontinendi vabaduse eest käimas jälle selle kodumaise ning ökoloogiliselt puhta ja loodussõbraliku taastuvenergia allika juurde tagasi pöörduda!