Venemaa propaganda edu selles seisnebki, et valesid tambitakse järjekindlalt, seal ainult jaburused ongi. Kõige krooniks on aga ütlemine, et Venemaa pole kunagi kellelegi kallale tunginud.

Toomas Alatalu, väliskommentaator
Venemaa kiitis heaks Kirdeväila veetee arendamise kava aastani 2035, mille maksumus on pea 30 miljardit eurot (0)
04. august 2022
Supertanker Belokamenka Murmanski sadamas. Foto: Scanpix / foto on illustratiivne

Venemaa peaminister Mihhail Mišustin allkirjastas määruse, millega kiideti heaks Kirdeväila  (Põhjameretee) arengukava aastani 2035, vahendab BNS.

Arengukava rahastastuse kogusumma on ligi 1,8 triljonit rubla (29,34 miljardit eurot).

Kokku on dokumendis loetletud üle 150 meetme. Nende hulgas on veeldatud maagaasi ja gaasikondensaadi Utrenni terminali, Buhta Sever naftaterminali ja Jenissei söeterminali ehitamine.

Lisaks näeb kava ette ranniku- ja hüdrotehniliste rajatiste ehitamise Baimskoje leiukoha varustamiseks, veeldatud maagaasi ümberlaadimiskomplekside loomist Kamtšatkal ja Murmanski oblastis ning transiitliikluse korraldamiseks Vladivostokki jaotussadama loomise.

Samuti on kavas rajada  Sahhalinil asuvasse Korsakovi sadamasse transpordi- ja logistikakeskus, arendada Murmanski ja Arhangelski transpordisõlmpunkte, rajada Tiksi ja Diksoni sadamasse punkerdamis- ja hooldusbaasid.

Eraldi osa on pühendatud jäämurdjalaevastiku laevade, sh Leader projekti juhtjäämurdja loomisele ning Arktika laevaehituse ja laevaremondi tootmishoonete arendamisele.

Lisaks on ette nähtud meetmed 46 laevast koosneva päästelaevastiku ehitamiseks, varustada hädaolukordade ministeeriumi Arktika lõimitud päästekeskused helikopteritega. Samuti luuakse Arktika satelliidirühm, mis pakub laevadele hüdrometeoroloogilist ja navigatsioonituge ning võimaldab hinnata kliimamuutusi.

Kirdeväil on lühim veetee Venemaa Euroopa-osa ja Kaug-Ida vahel. Marsruudi pikkus Kara väravatest Providenija laheni on umbes 5600 kilomeetrit.

Kirdeväil asub täielikult Venemaa territoriaalvetes ja majandusvööndis, mis on eriti oluline välise sanktsioonide surve tingimustes, kui toodete logistilised tarneahelad on häiritud.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.