"Kiirabi tegeleb elutähtsate probleemidega, ta päästab elusid. Me ei tegele sisse kasvanud varbaküüntega, ei tegele nohuga, mis on kellelgi kolm päeva olnud."

Kiirabiõde Jaanus Tramberg
Kas trahvimäärad tuleks siduda inflatsiooniga? (0)
15. august 2022
Foto Scanpix

Riigi transpordiametil on kavas võtta tarvitusele automaatne keskmise kiiruse mõõtmine. Üks kaamera mõõdaks ära kõigi sõidukite keskmise kiiruse mõne teelõigu alguses ja teine lõpus. Nõnda saadakse teada iga sõiduki keskmine kiirus, ja kui see märkimisväärselt erineb teelõigu lubatud kiirusest, läheb trahviteade teele, sest auto registreerimisnumbri järgi saadakse omanik ju teada.

Taolist kiiruse mõõtmise süsteemi kasutatakse paljudes maades. Transpordiameti liikuvuse ja liiklusohutuse anaüütik Maria Pashkevich on veebiväljaandele Forte viidanud, et kiiruseületajate osakaal langes Leedu näitel alla ühe protsendi. Sel taustal tasuks ühtlasi kaaluda kiiruskaamerate trahvimäärade sidumist inflatsiooniga.

Viimati tõusid need tänavu 1. märtsist, olles varem anekdootlikult madalad, sest kehtisid 2009. aastast. Kui enne oli koefitsient kolm ehk siis iga piirkiirust ületanud kilomeeter «maksis» kolm eurot, siis nüüd on see number viis. Kui varem ütlesid inimesed, et üks trahv on nagu internetiarve maksmine, siis seoses üle 20% inflatsiooniga oleme nüüd samas kohas tagasi. 20 km võrra lubatud kiiruse ületamine on justnagu tõsine ja ohtlik rikkumine, ometi paneb potentsiaalne 100-eurone trahv paremal elujärjel inimesi vaid õlgu kehitama.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.