"Kiirabi tegeleb elutähtsate probleemidega, ta päästab elusid. Me ei tegele sisse kasvanud varbaküüntega, ei tegele nohuga, mis on kellelgi kolm päeva olnud."

Kiirabiõde Jaanus Tramberg
Tallinnas algas Vana-Kalamaja tänava ümberehitus merepoolsest otsast (0)
30. august 2022
Foto Albert Truuväärt

Põhja-Tallinnas algasid Vana-Kalamaja tänava Suur-Patarei ja Köie tänava lõigul ümberehitustööd ning järgmisest esmaspäevast suletakse sissesõit Nunne tänavale. 

5. septembril alustatakse Toompuiestee ja Nunne tänava ristmiku esimese etapi töödega, mis kestavad kuni oktoobrikuu lõpuni. Ristmiku ehitustööde ajal on Nunne tänavale ligipääs Suurtüki tänavalt, Laia ja Suur-Kloostri tänava kaudu.

Nunne tänava sulgemise ajal tähistatakse Lai tn 29 hoone esisel alal ajutiste liiklusmärkidega parkimise keelutsoon, kuid kooliõpilasi transportivatele sõidukitele võimaldatakse peatuspaik. Toompuiesteel jääb läbipääs mõlemas suunas ühe sõidurajaga. Balti jaama parklast saab liikuda Toompuiesteele Tehnika tänava suunas.

Tallinna abilinnapea Vladimir Sveti sõnul valmib Vana-Kalamaja rekonstrueerimisega linnaruum, kus on mugav ja turvaline kõigil – jalakäijal, ratturil, autojuhil. „Ent  suured muudatused tulevad ka Balti jaama taga, kus praegu on bussiparkla. Tänav jätkub läbi selle ruumi ja sealt saab mugavalt Vanalinna maa-alusesse tunnelisse laskumata,“ märkis Svet. 

Soo tänava ja Vana -Kalamaja ristmik suletakse liiklusele 12. septembril ja ristmik on suletud viis  nädalat – uuesti avatakse see liikluseks 17. oktoobril. Soo tn ristmiku sulgemise ajal on buss nr 3 suunatud ümbersõidule Kalaranna tänavale.

Rekonstrueerimise piirkond algab Nunne tänava Toompuiestee poolsest otsast ja lõppeb Suur-Patarei tänavaga ning kulgeb valdavalt mööda Vana-Kalamaja tänavat. Ala hõlmab ka uut Balti jaama platsi ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi põhikooli hoone ees olevat platsi. Ühtekokku kestavad Vana-Kalamaja rekonstrueerimistööd ligi aasta, tööde tähtaeg on juuli 2023. 

Ümberehitatud tänav ühendab Kalamaja ja Vanalinna ning jalakäijad viiakse praegu kasutusel olevast maa-alusest tunnelist maa peale. Ümberehitatud tänaval on antud jalakäijatele ja jalgratturitele autodega võrreldes rohkem ruumi ning tänavaruum saab uue ilme kaasaegse tänavamööbli, haljastuse ja väljakute näol. 

 Vana-Kalamaja tänavaruumi uuendatakse 2017. aastal arhitektuurivõistluse võitnud töö „Kasvulava“ põhjal, mille on loonud arhitektuuribüroo Kavakava OÜ arhitektid Siiri Vallner, Indrek Peil ja Kristel Niisuke. Töid teeb Tallinna Teede AS.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.