"Autojuhid kahjuks ei anna endale aru, mis võib juhtuda, kui nad sõidavad isegi 5 km tunnis lubatust kiiremini. Tagajärjeks võib olla raske kokkupõrge jalakäijaga, jalakäijale võib see lõppeda koguni surmaga."

Põhja prefektuuri patrullpolitseinik Vladimir Kägonen
fotod ja video Tallinna lennujaama terminali laienduse raames sai reisiterminali null-korrusel valmis uus väravate ala (0)
07. september 2022
Fotod: Jarek Jõepera

Lennureisijatele tähendab see mugavamat reisi ootamist – kõige suuremat muutust märkavad eelkõige Schengeni alalt reisivad odavlennufirmade reisijad, aga uut väravate ala saab kasutada ka teiste lennufirmade teenindamiseks. Ehitustööde käigus ehitati ümber ca 1500 m² ulatuses pinda, kus on nüüd neli uut väravaala, tualetid ja peagi lisandub ka mitmekülgse valikuga R-Kioski isteeeninduspood.

Vaata galeriid (8)

Uus väravate ala asub reisiterminali null-korrusel ja on pärast 2018. aasta lõunatiiva laiendust esimene suurem ehitus reisijate mugavamaks teenindamiseks. “Uus väravate ala on projekteeritud teenindama korraga kuni 400 reisijat ning kütte-, ventilatsiooni-, jahutus- ja valgustussüsteeme juhib hooneautomaatika. Selle etapi valmimisega suurendame lennujaama läbilaskevõimet ja efektiivsust. Lisaks võimaldab uus ala reisijaid terminalis paremini hajutada,“ selgitas Tallinna lennujaama juhatuse liige Katrin Hagel.

Murekohaks on Tuvikese sõnul see, et Tallinna lennujaam on projekteeritud 2,6 miljoni reisija teenindamiseks. „3 miljoni juures hakkab ruumi väheks jääma ja sellepärast me täna ka siin oleme – need eelootealad on üks osa reisiterminali laiendusest, et seda läbilaskevõimet siis suurendada,“ märkis ta. „See on üks väga oluline osa, aga me plaanime kohe nüüd järgmine aastal alustada ka non-Schengeni ala laiendusega. See on sarnane nagu see ala siin praegu ja suurendab seda läbilaskevõimet veelgi. Tallinna lennujaam kasvab jõudsalt, et olla ühes rütmis reisijate arvu kasvuga.“

Reisiterminal jääb väikseks

Kõige populaarsemad otselennud Tallinnast on Tuvikese andmetel sõlmjaamadesse nagu Helsingi, Riia, Stockholm, Frankfurt. „Need on need, kuhu kõige rohkem lennatakse, küll aga lennatakse sealt tegelikult edasi,“ ütles ta. „Aga kui vaadata selliseid puhkusesihtkohti, siis Türgi sihtkohad on need kõige populaarsemad.“

Praegune reisiterminal on ehitatud 2,6 miljoni reisija jaoks ning 2019. aastal, kui lennujaama läbis  3,26 miljonit reisijat oli näha, et reisiterminal jääb sellise reisijate hulga juures väikseks. Käesolev suvi näitas kiiret reisijatearvu kasvu ning prognooside kohaselt tõus jätkub, mistõttu teeb lennujaam juba täna ettevalmistusi, et olla valmis teenindama suuremat reisijate hulka.

“Järgmisteks laiendustöödeks reisiterminalis on mitte-Schengen uute väravate ala ehitus, piiriala laiendus ning juba lähiajal jõuavad lõpule pagasitöötlusala laiendustööd koos uue pagasi automaatsorteerija paigaldusega,” tutvustas lennujaama tulevikuplaane Hagel.

Reisijate arv kasvab

Tallinna lennujaama juht Riivo Tuvikese hinnangul ollakse pandeemiaaegsest reisimise madalseisust väljas. „Kui vaadata reisijate poolt, siis reisijate arv on jõudsalt kasvanud ja me oleme täna sellise 88-90 protsendi juures 2019. aasta tasemest,“ lausus ta. „Väga palju enam minna ei ole, et 2019. aasta tase saavutada – selles mõttes võime küll öelda, et oleme reisijate poolest pandeemiast väljunud.“

Tuvike ennustas, et reisijate arv jätkab järgnevatel aastatel kasvamist. „Selleks aastaks me prognoosime umbes 2,5 miljonit reisijat, järgmine aasta me arvame, et ta tuleb sinna 3,1-3,2 miljoni reisija juurde ja sealt edasi siis 2024. aastaks ootame 3,5 miljonit reisijat,“ loetles ta. „Kahe aasta pärast võiks reisijate arv olla samal tasemel kui 2019. aastal.“

Uute Schengen ala väravate ehitustööde projekteerija on AS Infragate Eesti, ehitaja AS Megaron-E ja omanikujärelevalvet teostas Sweco EST OÜ. Väravate ala ehitusmaksumus oli 1,8 miljonit eurot.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.