„Sügisene graafik alustas alles 1. septembrist, aga näeme kasvõi koolibusside täituvust hommikul laste pealt, et ei tooda lapsi enam autoga ära, vaid bussid on kenasti õpilasi täis,“ ütles Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees Kaido Padar. „Kokkuvõtteid saab teha kuu või kahe pärast, kuidas sügis algas. Täna aga näeme, et väga paljud on ikkagi autoga sõidu tegemata jätnud ja on tulnud ühistranspordiga.“
Hiljuti läbi viidud uurimus näitab, et bussitäis reisijaid hoiab ära 55 auto heitmed. Ühistransport säästab nii loodust kui ka raha. Raha säästetakse autokütuselt ja ka parkimiselt Tallinnas, ühtlasi vähenevad hoolduskulud. Busside ja trollide-trammide kasutajad on ühistranspordi eelistest üsna hästi aru saanud.
„Minu jaoks on see kiire viis koju saada, sest kesklinnas autoga on märksa ajarikkam liikumine kui ühistranspordiga,“ arvas linlane Kristjan.
Johannes ütles, et ühistranspordiga liikumine on planeedile kasulik. „Värske õhk, millest me räägime!,“ ütles ta. „Kahjuks pean tunnistama, et olen ise paadunud autosõitja. Aga kuna ma elan maal, siis ei ole mul valikut. Seal ei ole erinevaid bussiliine.“
Laura sõnas, et linnas elavatel autojuhtidel tuleks odavam liigelda just ühistranspordiga. „Kütusekulu ei oleks nii suur,“ lisas ta. „Võib-olla mõne jaoks on ka mugavam variant.“
Eelmisel aastal selgus tallinlaste rahulolu-uuringust, et 85 protsenti pealinlastest on ühistranspordikorraldusega rahul. Uuringu põhjal on ühissõidukid pealinna elanike jaoks endiselt olulised liikumisvahendid. Ühistransporti kasutab lausa 81 protsenti vastanutest ja reisijaid tuleb juurde.
Ühistranspordi kasutaja Helga ütles, et bussiga on mugav liigelda. „Sõidab päris sageli, nii et milleks on vaja autojuhilubasid, kui saab ka teistmoodi ja väga mugavalt liikuda,“ ütles ta.
Kütusehindade tõus mõjutab kõiki valdkondi ning sealhulgas ka ühistransporti, kuid Padari kinnitusele saab Tallinna linnatranspordile ka edaspidi loota.
„Ta annab ikkagi väga palju vabadust ja tõenäoliselt ka palju raha kokkuhoidu, kasvõi parkimise osas,“ märkis Padar. „Ja kindlasti ta annab sellist keskkondlikku mõtlemist. Kui vaatame täna numbreid, siis kui eelmine aasta oli veel poolenisti selline Covid-19 aasta – sõitis ligi 73-74 miljonit reisijat ja kui prognoos selleks aastaks oli 90 miljonit, siis täna liigume graafikus, kus Tallinnas on 100 miljonit reisijat.“
kodanik
13. sept. 2022 21:27