"Autojuhid kahjuks ei anna endale aru, mis võib juhtuda, kui nad sõidavad isegi 5 km tunnis lubatust kiiremini. Tagajärjeks võib olla raske kokkupõrge jalakäijaga, jalakäijale võib see lõppeda koguni surmaga."

Põhja prefektuuri patrullpolitseinik Vladimir Kägonen
Abilinnapea Tanel Kiik: linn peab olema mugav ja turvaline keskkond kõigile liiklejatele (1)
14. september 2022
Tanel Kiik Foto Mats Õun

“Mina erinevaid liikumisviise omavahel ei vastandada, vaid vastupidi – linn peab olema mugav ja turvaline keskkond kõigile. Seda enam, et jalakäija ühel päeval on rattasõitja, teisel võib-olla hoopiski autosõitja või ühistranspordisõitja,” ütles abilinna rollis esmakordselt linnavalitsuse pressikonverentsil osalenud Tanel Kiik.

“Kõigepealt tuleb tegeleda kütusehindade kallinemisega ehk tagada tasuta kättesaadav toimiv ühistransport,” märkis Kiik. “Pikal talveperioodil oleks vähemalt inimestel kindlustunne, et ühistransport on nende jaoks täpselt sama kättesaadav, kui ta seni on teda olnud.”

Teine pool abilinnapea väljakutsetest on pikaajalisemad, juba praegu tegeletakse koalitsiooni tasandil läbirääkimistega, mis puudutavad trammiteede tulevikku ja pikaajalisi plaane ühistranspordiinvesteeringutes.

“Siin tuleb linnal kahtlemata vaadata mitte pelgalt ühte-kahte-kolme aastat vaid kümme ja mitukümmend aastat ette, et tagada inimestele ühest küljest mugav ja sujuv ühistranspordi võrgustik ning samal ajal mõelda paralleelselt transpordi arendamisel vähemalt kolmele suunale. Üks on loomulikult majanduslik tasuvus. Teine pool on seotud elanikkonna mugavusega, ehk et transport ei pea olema mitte ainuüksi kättesaadav, vaid ka mugavalt kasutatav ja turvaline.”

Kolmas suund läheb Kiige sõnul kokku Tallinna kui Euroopa rohelise pealinna kontseptsiooniga, et ühistranspordi korraldamine oleks ka võimalikult keskkonnasõbralik ja keskkonnasäästlik.

“Samal ajal transpordi korraldamine ei ole muidugi ainult ühistransport, see puudutab ka jalakäijaid, puudutab ka kergliikluse arendamist, teede võrgustiku planeerimist ja loomulikult ka autosõitjaid,” sõnas Kiik.

“Peamegi nii mõtlema, et inimestel oleks võimalikult mugav kasutada alternatiive ehk autosõit ei oleks nii-öelda sundkäik, on ta seotud siis lapse kooli viimise või tööle jõudmisega, et oleks võimalik seda kõike teha mugavalt ühistranspordiga, väiksemaid vahemaid mugavalt läbida ka jala või inimese enda soovi korral kergliiklusvahenditega.”

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

vaatleja
15. sept. 2022 19:15
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/120066872/ekspressi-podcast-napsu-ja-naljapartei-keskerakond