"Kiirabi tegeleb elutähtsate probleemidega, ta päästab elusid. Me ei tegele sisse kasvanud varbaküüntega, ei tegele nohuga, mis on kellelgi kolm päeva olnud."

Kiirabiõde Jaanus Tramberg
tallinna ettevõtluspäev Kumb on efektiivsem – töötaja, keda ei tunnustata või tööline, keda hinnatakse? (2)
14. september 2022
Triinu Toomela Foto Kersti Niglas

Maailm meie ümber muutub iga päev ning ettevõtted peavad uutes olukordades kiirelt kohanema, et elujõulises konkurentsis püsida. Siinkohal on võtmesõnaks töötajad, kellest saab alguse ettevõtte käekäik ning positsioon turul. Kumb on antud olukorras efektiivsem – kas töötaja, keda ei tunnustata või töötaja, kes tunneb, et ta on hinnatud? Oma kogemusi jagab sündmuste korraldamise ekspert ja üritusturundusagentuuri Soulteam asutaja Triinu Toomela, kes võtab 27. septembril osa Tallinnas toimuvast Ettevõtluspäevast.

Toomela räägib, et ühiskond on liikunud järjest rohkem tarbimisühiskonna poole ning tahetakse aina uusi ja uusi asju proovida. Juhid on õnnelikud, kui ettevõtted õitsevad ja kasumid suurenevad. Seda enam tuleks tema sõnul väärtustada aga töötajaid. Näiteks võiks ettevõtte poolt korraldatud sündmusele tuua kohale mõne asjatundja teatud valdkonnas, kes jagab näpunäiteid või soovitusi, kuidas töötajad saaksid oma igapäevaelus elukvaliteeti tõsta.

„Praegu on inimestel seoses maailmas toimuvaga päris suur stressikoormus ja selleks, et õnnelikult elada ning stressiga toime tulla, peame oskama igapäevaselt end kuidagi maandada. Tööandjana on sul väga palju võimalust ja teadlikkust, mida oma inimeste jaoks teha, et nad oleksid õnnelikumad ja elaksid täisväärtuslikumalt,“ selgitab ta ja lisab, et töötaja, kes on oma panuse eest hinnatud ja tunnustatud, on palju efektiivsem nii tööl kui ka kodus. „Õnnelik ja rahulolev töötaja suurendab ettevõtte väärtust. Sina juhina panustad töötajatesse, et neil oleks vähem stressi ja vastutasuks panustavad töötajad omakorda ettevõttesse – sedasi luuakse tegelikult mõlemale väärtust juurde ning panustamises üksteise heaolusse tekib tasakaal,“ tõdeb Toomela.

Sündmuse korraldamisel tuleks eelkõige mõelda töötajatele

Toomela toob välja ka selle, et ettevõtte sündmuste korraldamisel tuleb eelkõige mõelda  sündmusele kutsutud külalistele ja sündmuse eesmärgile. Juhul, kui töötajatele tehtud sündmustel arvestatakse eelkõige töötajate endi soovidega, on tõenäosus, et sündmusel on suurem osalusprotsent ning töötajate ja juhi vahel tekib vastastikune panustamise tasakaal, sest igapäevases töörutiinis teevad töötajad ettevõtte kasvu ning edu saavutamise jaoks nii mitmeidki kordi tööülesandeid, mis neile võibolla ei meeldi. Nad teevad seda sellepärast, et peab.

“Sündmuse korraldamisel on juhi kord töötajatele midagi vastu anda ja teha neile midagi, mis neid päriselt ka kõnetab. Juhi isiklikud huvid tuleb sellises kontekstis tahaplaanile jätta ja seeläbi tunneb iga töötaja, kes sündmusel viibib, et see on organiseeritud eelkõige talle ning mitte sellepärast, et peab või nii on ettevõttes kombeks, vaid seeläbi tuleb esile  juhi siiras soov oma inimesi nende panuse eest tänada. Külalised tunnevad sündmusele tulles kohe ilma sõnadetagi ära, millise eesmärgiga sündmus on korraldatud ja seda ei tasuks mitte kunagi alahinnata,“ lausub ta.

 Sündmus mängib tiimitunde loomisel suurt rolli

Tööandja seisukohalt mängivad sündmused ettevõtete strateegiates suurt rolli. Läbi nende saab suurendada kollektiivi ühtekuuluvustunnet, tõsta tööandja brändi kuvandit ning läbi inspireeritud kollektiivi suurendada ettevõtte käibe- ja kasuminumbreid. Aeg-ajalt on oluline tuua oma inimesed kokku, et kogu kollektiiv tunnetaks, et nad on kõik osa millestki suuremast ja töötavad ühiste eesmärkide nimel.

Toomela sõnab, et siiani leiab turul ettevõtteid ning ettevõtte juhte, kes pole kahjuks aru saanud sellest, mis on sündmuste tegelik mõju töötajatele ja kuidas see kõik aitab kasvatada ettevõtte tulemusi.

„Tegelikult on sündmustel hästi suur roll tiimitunde loomisel ja ettevõtte eesmärkide saavutamisel, aga siiani näevad mitmed tööandjad sündmuseid pigem lihtsalt kuluartiklina eelarves ja kohustusena, mis on justkui ühiskonna poolt peale pandud, sest aastaid on ju nii tehtud. Sündmustele tuleks aga läheneda täitsa teise nurga alt. Alustada eesmärgist ja mõelda läbi kuidas sündmus saaks seda eesmärki toetada ning seejärel luua sinna ümber ka kõik muu,” lausub Soulteam`i asutaja.

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

vaatleja
18. sept. 2022 12:49
https://www.aripaev.ee/saated/2022/09/15/mida-andeka-tootajaga-peale-hakata
lisaja
17. sept. 2022 12:16
https://toidutare.ohtuleht.ee/1070312/evelin-ilves-uskumatuna-tunduv-pilt-tootajate-johkrast-kohtlemisest-meie-ettevotetes-ja-organisatsioonides