"Tantsimine on ju kogu inimkonnale üldomane nähtus. Seepärast on tantsukunst ka väga suures osas rahvusvaheline."

Rahvatantsu propageerija Sille Kapper-Tiisler
video Ühistranspordi võrgustik vajab kaasajastamist: Linn uurib inimeste liikumistrajektoore (1)
16. september 2022

“Üks põhiline koht, mis tuleks üle vaadata, on naaberlinnaosade omavaheline ühendamine,” ütles Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna keskuse ekspert Merlin Rehema. “Suur osa Tallinna liinivõrgust on seotud linnaosa kesklinn trajektooridega. Näiteks Põhja-Tallinnas lõikab raudtee linnaosa pooleks ning kaks külge on seal omavahel kehvasti ühendatud. Sellised aspektid tuleks üle vaadata.”

Ühistransport on peale koroonapandeemia ajast taastumas. Selle aasta jaanuarist juunini tehti Eesti ühistranspordiga kokku ligi 74 miljonit sõitu, mida on küll 29 protsenti rohkem kui mullu esimesel poolaastal, kuid siiski 34 protsenti vähem kui koroonaeelsel 2019. aasta samal perioodil.

Elanike arv pealinnas kasvab ja juurde on tekkinud mitmeid uusi elamurajoone. Seetõttu vajab kaasajastamist ka ühistranspordi võrgustik. Samuti vajab üle vaatamist elamurajoonide vaheline ühistranspordi tihedus.

Mõned uusarendused, kus pole veel ühistranspordi võrgustik täiuslik on Kalamaja arenduspiirkonnad ja ka Mustamäe taga otsas olevad uued elamualad.

Samuti Ülemiste, Lasnamäe ja Mustamäe Tehnopolid kus paljud inimesed tööl käivad. Just seetõttu teeb Tallinn liikuvusanalüüse, et selgitada välja inimeste peamised trajektoorid ning selle järgi ühistranspordi liiklust parandada.

“Me peame olema senisest tõhusamad justnimelt inimeste liikumistrajektooride arvestamisel,” lausus Tanel Kiik. “Ühistranspordi puhul on inimese jaoks väga suur vahe, kas ta saab oma käigu läbida ühe sõiduga või on tal vaja ümber istuda. Liinivõrku tuleb selle pilguga vaadata, et see maksimaalselt vastaks inimeste liikumistrajektooridele. Selleks oleme juba teinud erinevaid mudeleid ja analüüse.”

Ühistranspordi eelised Tallinnas on tasuta kättesaadavus ja rohelisem liikumisviis ning arvatavasti suurendab elukalliduse järsk tõus ka selle kasutatavust.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Stockholm ei sobi Tallinnasse, ekspert teenigu mujal oma programmi rahastust
19. sept. 2022 01:49
liiati siis veel eksperti mängiv. Esimene punkt ühistranspordil on - juhi liinil olek ja puhkeaeg. Siit saab kõik alguse. Teine- Tallinna soolikakuju ja pidev laiendus, hajali ehitamine- ei võimaldagi ühendusi kindlate punktide vahel, sest inimesed ei hakka mitu korda ümberistuma- ainult bussilt,trammilt, rongile edasiminekuks. Kolmas- Tallinna hajali mõistusevastane laiendus ja töökohtade puudumine- Tiskrest -Peetrisse vältaks ühe bussiga peaaegu 1 tunni; sama on Meriväljalt-Kesklinna,Tondile; Koselt Männikule; jne. Need liinid on juba nii pikad, rääkimata Lasnamäe-Kopli. Tallinna ühest otsast teise on ca 30 km ja seega bussijuhile teeb see linnaliikluses olekut 60 km aga 2 tundi ja +... vähemalt reisile, lisaks avariide ummikud jm.ettenägematud juhtumid. Kiirliinid on bussidel üldse unustatud, millised olid tipptunnil olemas ja ilma ekspertideta varem. nt. nr. 11 buss tegi Kesklinnas 3 peatust ja järgmine oli Magistraali-Vambola-Männi park ja Sütiste. ; nr. 15 oli algselt S-Sõjamäe , Olümpia- Kesklinn-Kristiine ja siis PERH juurde mõne peatusega ja Sütiste. St., et ka TTÜ juurde vajavad said kohale. nr.28 - pani Ajakirjandusmaja tagant -üle Tondi ja Tammsaare-Sõpruse-Vilde-Õismäe; nr.9 -Kesklinn-Kadaka ja nr.16 sõitis tipptunnil Kadaka puisteel ühtpidi hommikul ja õhtul teistpidi jne. Kõik see lammutati ja meil pole neid mingeid eksperte vaja - lihtsalt ei pea kõlupead kõike lõhkuma , et siis osta eksperte raisates raha oma idiootsuste parandamiseks. Tipptunnil on vajalik kiirliin - mis toob sind vajadusel ümberistumiseks kohale 15 min max, keegi ei hakka peale 1 tundi loksumist ümberistuma, siis valitakse s/a. Meil on teada põhilised ümberistumise kohad- Bussijaam, Viru ja Mere pst., Balti jaam, Kristiine-Koskla; Tondi; Majaka; Kadriorg; Hipodroom; Nõmme; Uued kohad tuleks luua - Mustamäe trolli-bussi lõpp - Astangu-Õismäe-Rocca al Mare ringliin; Õismäe lõpp, Rocca al Mare keskus - sealt oleks Harku-Tiskre-Kakumäe ringliinid; Lasnamäe lõpp- Maardu suunalt ringliinid. Kuna Rae valda Peetrisse niipea trammi ei tule - tuleks Rae vallaga läbirääkida Tallinn-Peetri ühendust Mõigust nr.2 liini pikendusega ja kiirliinina, kus alates Tallinna piirist linna oleks kõikidel Harjumaa liinidel Tallinnas peatuvatel bussidel ka linnakodanikele tasuta sõit, sest need bussid aitavad vähendada s/a hulka läbi linna kuni Balti jaamani(7 peatust vähemasti) - nii Harju kui Tallinna kodanikele, kes risti-rästi kulgedes tööle käivad igapäevaselt. See on tohutu jama sel suunal - tehased veavad tuhandeid lisaks oma eraliinidega ja siis veel enamus üksikult s/a.