"Autojuhid kahjuks ei anna endale aru, mis võib juhtuda, kui nad sõidavad isegi 5 km tunnis lubatust kiiremini. Tagajärjeks võib olla raske kokkupõrge jalakäijaga, jalakäijale võib see lõppeda koguni surmaga."

Põhja prefektuuri patrullpolitseinik Vladimir Kägonen
Keskmine tõukerattaõnnetus läheb kindlustusele maksma üle 500 euro (1)
18. september 2022
Kuvatõmmis

Järjest sagenevad õnnetusjuhtumid tõukeratastega põhjustasid ainuüksi möödunud suvel ERGO kindlustusele kümnetesse tuhandetesse ulatuva kulu – ühe õnnetusjuhtumi kahjusumma jäi seejuures vahemikku paarisajast kuni mitme tuhande euroni.

„Tõukeratas tundub kui ohutu mänguasi, millega kukkudes loodetakse pääseda väiksemate kriimustuste ja põrutustega, kuid praktika näitab, et traumad on kujunenud ootamatult tõsiseks ja vajavad aina sagedamini ka kirurgilist sekkumist,“ sõnas ERGO kahjukäsitluse valdkonna juht Caterina Lepvalts.

Niisiis on tõukeratas jalgrattaga võrreldes salakaval sõiduvahend – pealtnäha lihtsasti juhitav, kuid tegelikkuses tõsisest traumast vaid ühe käevääratuse või tähelepanuvea kaugusel. Õnnelikumatel juhtudel piirdub kukkumine kergemate traumadega, sest kukkudes võtavad enamasti esimese põrutuse enda peale käsi või jalg, kuid kindlustuseni jõuavad aina sagedamini ka raskemad pea piirkonna vigastused.

“Tõukeratturid satuvad õnnetustesse eelkõige teise sõiduki, tõukeratta või äärekiviga kokku põrgates,” lisas Lepvalts. “Mida suuremad on kiirused, seda suuremad on ka vigastused ja tõenäosus, et ravi ei piirdu enam kiire arstivisiidiga.”

Aina sagedamini vajavad tõukerattavigastused kirurgilist sekkumist, mistõttu jäädakse pahatihti ka töölt ja igapäevategevustest kõrvale. Kindlustuse olemasolul makstakse õnnetusjuhtumi puhul traumast olenevalt valuraha, puuduvast töövõimest tulenevalt katab kindlustus töövõimetuslehel olemist ning vajadusel ka ravikulud, sealhulgas taastusravi ja eriarsti külastused.

“Peavigastustega võib kaasneda ka hambaravivajadus, mida täna haigekassa katab väga piiratud mahus,” selgitas Lepvalts. “Kui väiksemad randme ja hüppeliigese ravikulud ulatuvad juba paarisaja euroni, siis katkiste hammaste ja lõualiigeste ravikulude puhul räägime juba tuhandetest eurodest.”

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

tõuksi ja el.jalgratast ei tohi käsitleda LÕ kahjuna liikluskindlustusena
19. sept. 2022 01:09
sest siis on oht, et jagatakse sõidukite kahjukäsitluses hinnatõstmiseks. Kuna politsei ei ole suuteline kiirust määrama , milline oli või alko-narko joove või hoopis tehakse sellega narkootikumide müüki päeval-öösel? , tuleb kasutada regressi, kulud hüvitab kihutav "jalakäija" või on süü pooleks sõidukijuhiga, mistähendab - igaüks kannab oma kulud ise. See toimib hästi - tõukside ja jalgrataste laenutus väheneb ning kihutamine ka kergteedel väheneb, turvalisus tuleb tasapisi tagasi , juhib hullud õigele teele ja kaasaarvatult tuleb juhtida tähelepanu neile ametnikele, sõgedatele- kes üldse neid kasutuseeskirju koostasid - ärikate pöialpoisid.