"Kiirabi tegeleb elutähtsate probleemidega, ta päästab elusid. Me ei tegele sisse kasvanud varbaküüntega, ei tegele nohuga, mis on kellelgi kolm päeva olnud."

Kiirabiõde Jaanus Tramberg
Loodusterapeut Mai-Liis Kivistik annab Tallinna Ettevõtluspäeval nõu, kuidas teha head müüki (0)
20. september 2022
Mai-Liis Kivistik Foto Helen Tulp

Müük on tehing, mille käigus kaup või teenus vahetatakse raha vastu. Tänapäeval võitleb iga ettevõte inimese tähelepanu eest, sest tähelepanu andmise võimekus on paratamatult infoühiskonnas vähenenud. Müük viitab ka inimese või organisatsiooni veenmise protsessile midagi ostma.

Loodusterapeut ja elustiili brändi MaiWistik looja Mai-Liis Kivistik sõnab, et kindlasti on nii mõnigi meist kogenud telefonimüüki või otsemüüki ja mingil põhjusel ei ole selle lähenemisega üldse rahul. Peamine probleem seisneb selles, et tihti palgatakse inimesed raha eest müüki tegema, olenemata sellest, kas müüjale ese või teenus üldse päriselt korda läheb.

„Head ja loomulikku müüki saab teha aga alles siis, kui see, kes müüb, on toote või teenusega samal lainel ehk tema enda väärtushinnangud ühtivad. Sotsiaalmeedias on rohkelt näiteid “mõjuisikute” näol, kellest mitmed on nõus ükskõik mida reklaamima. Ühel päeval limonaad ja burgerieine, teisel päeval näokorrigeerimine ja kolmandal tervislik eluviis. Ei ole vahet, mida või millal, põhiline, et reklaami eest tasu saab,“ lausub ta.

Kivistik lisab, et väärtuspõhine bränding tuleb ka ettevõtte enda poolt paika panna ja jälgida seda, kellega koostööd tehakse ning kes on need inimesed, kellele päriselt läheb toode või teenus korda. Sarnaste vaadetega on kordades lihtsam sõnumit edastada ning ka õigete inimesteni jõuda. On loogiline, et meil kõigil ei ole samad väärtused siin elus ning tänu sellele ei pruugi meile üldse samad asjad meeldida.

Mitte kunagi pole ostuks vaid toode või teenus

Kivistik tõdeb, et ettevõtja vaatenurgast on oluline mitte igaühte enda brändi esindama valida, vaid päriselt lähtuda sellest, kes on see, kes kannab edasi meie väärtushinnanguid ja sel viisil kliendile presenteerides jõuab ka õigete ostjateni.

„Mitte kunagi ei ole ostuks vaid toode või teenus, vaid alati hinnatakse tunnet, mis selle ostuga kaasneb. Jah, maailm on suur, aga ei ole ühtegi ettevõtet, kes müüb kõigile. Küsimus on selles, kuidas ma jõuan oma sihtgrupini, ilma segadust tekitamata,“ selgitab Kivistik, kes võtab 27. septembril osa Tallinnas toimuvast Ettevõtluspäevast.

Ta selgitab, et väärtushinnangute teadlik jälgimine aitab ka brändiga seoseid lihtsamini luua. Klient teab, mida ta soovib ning võib kindel olla, et konkreetne ettevõte suudab seda ka pakkuda, sest ta lähtub kindlatest väärtushinnangutest. Ka ettevõttel lasub kohustus mitte teha järeleandmiseid tooraines, pakendis või koostisosades. Väärtuspõhine bränding liigub mõlemat pidi!

Kindlaks on vaja määrata ettevõtte väärtushinnangud

Just eelnevatel põhjustel lõi MaiWistik Loomuliku Ilu Saadikute liikumise. Naised, kes väärtustavad puhast loodust, loomulikkust ja hindavad kvaliteetseid ilutooteid, tulid kokku, et jagada neid väärtuseid maailmaga. „Siinkohal ei olnud oluline sotsiaalmeedia jälgijate arv või kui palju keegi on meediast läbi käinud. Oluliseks olid väärtushinnangud ning soov maailma läbi nende paremaks muuta ja endale olulistele inimestele head nahahooldust tutvustada. Häälte ühendamisel on alati suurim jõud! Tuleb lihtsalt leida enda jaoks kõige õigemad inimesed,“ sõnab Kivistik.

Kindlasti ei sünni väärtushinnangute kaardistamine üleöö, aga see on üks väga oluline aspekt igale ettevõttele. Teada, mille eest ma seisan ning mis on meile oluline ning jälgida seda joont ka igapäevases kommunikatsioonis. Alati ei ole vaja brändisaadikuid, aga kindlaks on vaja määrata ettevõtte väärtushinnangud ükskõik kui suur või väike ettevõte ka poleks. Ühtne sõnum jõuab kaugele!

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.