Gaas on kallinenud sedavõrd, et diisliga töötavad bussid kulutavad täna sõidule vähem. Ühe kilomeetri hind on gaasiga 77 senti, diisliga 51 senti. Kuidas see mõjutab edaspidi Tallinna ühistransporti?
“Eeskätt tähendab see loomulikult lisakulusid. Meie eesmärk on säilitada maksimaalsel määral tänane ühistranspordivõrgustik ja liinimaht. Samas peame arvestama, et kütusehinnad on mitukümmend protsenti kallinenud, mis tähendab otseselt ka ühistranspordi ülalpidamiskulude kasvu,” kõneles Tallinna abilinnapea Tanel Kiik.
Tartu on hakanud kaaluma tasuta transpordist loobumist. Tallinn seda teed ei lähe. Tallinlased on üha enam hakanud ühistransporti kasutama, sest autokütuse hind annab tunda.
“Kui eelmine aasta oli küll poolenisti selline covidi-aasta, sõitis kuskil 73-74 miljonit reisjat, siis kui prognoos selleks aastaks oli, et on 90 miljonit, siis me täna ikkagi liigume graafikus, kus Tallinnas on 100 miljonit reisijat,” ütles Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees Kaido Padar.
Kiik on ühistranspordile küsinud lisaraha juba selle aasta eelarvest ning ka järgmise aasta eelarves on vastav summa ühistranspordile kasvanud. Lisaks on vaja teha ka investeeringud bussipargi uuendamiseks.
“Gaasibuss on täna oluliselt kallim kui diislikütusega busside kasutamine. Vähemalt ajutiselt tuleb sellel talveperioodil kasutada paralleelselt ka diislikütusel sõitvaid busse, et kokkuvõttes tagada teenuse kättesaadavam mõistlikum hind. Pikemas vaates me liigume rohesõbraliku transpordi suunas ehk eelisame elektritransporti ning ka gaasibusside kasutamist,” sõnas Kiik.
Seega, Tallinna jätkab liikumist rohelisema linna poole ja teeb endast oleneva ka elektribusside ostmiseks. Liinides ja bussiliikluse tiheduses ei ole aga suuri muudatusi ette näha.