"Kiirabi tegeleb elutähtsate probleemidega, ta päästab elusid. Me ei tegele sisse kasvanud varbaküüntega, ei tegele nohuga, mis on kellelgi kolm päeva olnud."

Kiirabiõde Jaanus Tramberg
vaata otse kell 11 Vabamus arutatakse Tallinna plaane uute trammiteede arendamisel (1)
21. september 2022
Foto: Rene Suurkaev

“Uutel trammiliinidel on oluline roll kliimasõbraliku liikuvuse arendamisel pealinnas. Oleme põhjalikumalt analüüsinud uusi trammiliine Liivalaia-Kristiine, Järve ja Pelguranna suundadel. Enne poliitiliste otsuste langetamist soovime erinevaid kaalutlusi ka avalikult arutada,” ütles Tallinna linnavolikogu esimees Jevgeni Ossinovski, kelle sõnul on Tallinn seadnud aastaks 2030 ambitsioonika sihi vähendada transpordiheitmeid 72 protsendi võrra..

Euroopa liikuvusnädala raames korraldab Tallinna Linnavolikogu 21. septembril Vabamu muuseumis seminari “Me peame rääkima trammidest”, mille fookuses on Tallinna trammiteede arendamine. Seminaril tutvustatakse ka Liikuvusagentuuri koostatud trammiteede uuringut. 

Tallinn on üks Euroopa autostunumaid linnu. Autodest ülekoormatud tänavad toovad kaasa kehvema elukeskkonna, rohkem müra ja suurema õhusaaste. Autode hulga vähendamiseks tuleb linna parema planeerimise kaudu vähendada sundliikumisi ning samal ajal arendada kiiret ja mugavat ühistransporti. Trammid suurendavad oluliselt tänavaliikluse läbilaskvust ning on keskkonnasõbralikud. 

Liikuvuseksperdi ja trammiteede tänavaruumi uuringu ühe läbiviija Marek Rannala sõnul on pealinna säästva liikuvuse arenguks vaja arendada ka trammiliine, kuna tramm on mugav, vaikne, suure veovõimega ja saastevaba.

“Kui meie eesmärgiks on kliimaneutraalsus ja hea elukeskkond, siis on ühistranspordil selles võtmeroll ja suure tihedusega linnakeskkonnas on trammil bussi ees mitmeid eeliseid. Liikuvusagentuuri ja T-Modeli poolt tehtud uuringu ülesanne oli analüüsida viie trammitee lõigu ruumilise paigutamise võimalusi. Konteksti tajumiseks analüüsisime ka nii elukohtade ja töökohtade paiknemist kui ka potentsiaalseid tulevasi liine. Kõik viis lõiku on ruumiliselt teostatavad ja kõige suurem positiivne mõju avaldub loomulikult kõige suurema tihedusega ja suuremate tänaste liikumisvoogudega asukohtades,” selgitas Rannala.

“Hästi planeeritud ühistranspordivõrgustik on oluline kvaliteetse linnakeskkonna loomiseks, kus liikumine oluliste sihtpunktide vahel on kiire, mugav ja taskukohane. Uute trammiliinide kavandamisel on eesmärk lisaks oluliste uute ühenduste loomisele täiesti uuesti  ka tänavaruumi,” selgitas linnaplaneerimise abilinnapea Madle Lippus. senisest paindlikumalt kavandada, andes rohkem ruumi näiteks tänavahaljastusele,” 

Ekspertseminari “Me peame rääkima trammidest” ajakava:

Päeva modereerib Tallinna strateegiakeskuse rohepöörde komptetentsikeskuse juht  Liis Vahter

11.00 – 11.20 Kogunemine ja tervituskohv

11.20 – 11.30 Sissejuhatus – Tallinna Linnavolikogu esimees Jevgeni Ossinovski

11.30 – 11.35 Riigi vaade Tallinna trammidele – Vabariigi valitsuse majandus- ja taristuminister Riina Sikkut

11.35 – 11.50 Liikuvus Tallinnas ja lähivaldades –  miks eelistada rööbastransporti? – Transpordiameti liikuvusekspert Mari Jüssi

11.50 – 11.55 Küsimused-vastused

11.55 – 12.10 Tallinna ühistranspordi tulevik – Tallinna Linnavalitsuse abilinnapea Tanel Kiik

12.10 – 12.15 Küsimused-vastused

12.15 – 12.45 Uute trammiliinide analüüsi tulemuste tutvustus – Liikuvusagentuuri ekspert Marek Rannala

12.45 – 12.55     Uued trammiliinid ja linnaplaneerimine – Tallinna Linnavalitsuse abilinnapea Madle Lippus

12.55 – 13.15 Küsimused-vastused

13.15 – 13.55  Arutelu: Tallinna lähivaldade paisumine paisutab autode hulka Tallinnas – kus on lahendused?  – Jevgeni Ossinovski (Tallinna linnavolikogu esimees), Kaarel Kose (Harjumaa Omavalitsuste Liit), Tanel Kiik (Tallinna linnavalitsus), Madle Lippus (Tallinna linnavalitsus). Arutelu modereerib Mari Jüssi (Transpordiamet).

13.55 – 14.00 Seminari kokkuvõte ja edasised sammud – Jevgeni Ossinovski

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Liivalaia loetud päevad
21. sept. 2022 13:11
Tundub, et Liivalaia tänaval tahetakse ka minna 3+3-lt üle 1+1+ trammile. Sarnaseid vilju me juba näeme Põhja puiesteel, kus ka 3+3 muutub nüüd 1+1-ks.