"Kiirabi tegeleb elutähtsate probleemidega, ta päästab elusid. Me ei tegele sisse kasvanud varbaküüntega, ei tegele nohuga, mis on kellelgi kolm päeva olnud."

Kiirabiõde Jaanus Tramberg
linnavolikogu infotund Gaasibusside kasutamine ühistranspordis jätkub, öiste liinide avamine, kiirusepiirangud Ahtri tänavale (0)
22. september 2022
Foto Albert Truuväärt

Tallinna abilinnapea Tanel Kiik kinnitas linnavolikogu infotunnis, et vaatamata kallinenud gaasi hinnale jätkab Tallinn gaasibusside kasutamist ühistranspordis. „Võrreldes diiselbussidega on ka kallinenud bio- ja maagaasil sõitev ühistransport palju keskkonna- ja inimsõbralikum ning nendega sõidetakse seni, kuni tulevad elektribussid,“ ütles ta vastuses volikogu liikmele Marek Karmile.

Kiige sõnul sõidab Tallinnas praegu 350 gaasibussi, millest 100 kasutab kütusena biogaasi. Gaasikütust kasutatakse üleminekul diiselkütuselt elektrile. Kuna gaasitarned pole praegu püsivad ning on suure hinnakõikuvusega, koostab linn ka erinevaid stsenaariume, kuidas ühistransport toimiks, kui mingit kütust pole enam saada. „Samas jätkab Tallinn üleminekut rohelisemale linnatranspordile ning eesmärgina minna üle täielikult rohelisele energiale pole vaatamata tarneraskustele muudetud.“

Vastates volikogu liikme Mart Kallase pärimisele uute ööbussiliinide avamisest, ütles Kiik, et linnavalitsus pole öiste liinide avamise otsust veel teinud, kuid küsimust arutatakse. „Olen taotluse eelarve raames esitanud ning oleme välja arvutanud, et nelja uue liini avamine läheb maksma ligikaudu 300 000 eurot. Kas seda kallinenud kütusehindade juures on võimalik teha, see tuleb alles otsustamisele.“

Kiik selgitas, et uued öised liinid hakkaksid sõitma Balti jaamast Õismäele, Põhja-Tallinna, Lasnamäele ja Mustamäele. Need oleksid kasutusel nädalavahetustel maikuust septembrini. „Praegune esmane mure aga on seotud seniste liinide jätkamisega samas mahus. Uued liinid ei saa tulla seniste arvelt ning järsult kallinenud kütusehinnad panevad uute liinide väljaarendamiseks piirid ette,“ märkis ta.

Kiirusepiirangud Ahtri tänaval

Linnavolinik Pärtel-Peeter Pere tõi liiklusohutuse küsimusega esile, et 2019.aasta jaanuarist kuni tänavu suveni juhtus Ahtri tänaval kokku 44 liiklusõnnetust. Jalakäijad või tõuksil liikujad said kannatada 8 õnnetuses. Neist 5 õnnetust leidsid aset ülekäiguradadel. Lisaks aeti selle suve lõpus laps ülekäigurajal alla. Ahtri tänav ei ole tänav, vaid magistraal, mis on eluohtlik jalakäijatele ning jalgratturitele. Rattarada asub sõiduteel, kus sõidetakse 70 tunnikiirusega. „Millal alandatakse Ahtri tänaval kiirust 30 km/h, pannakse reguleeritud ülekäigurajad ning antakse üks sõidurada rattateeks?“ küsis ta.

Tanel Kiik tõi oma vastuses välja, et Ahtri tänav on pealinna üks magistraale, mis on ühenduses sadamaga. Tema sõnul tuleb Ahtri tänava liikluskorralduse muudatustega üle vaadata kogu magistraalide võrk. „Kiire meetmena saab seal alandada piirkiirust 40 kilomeetrini tunnis,“ sõnas ta.

Samas vaadatakse Vanasadama trammiliini rajamisel üle ka Ahtri tänav ning juba on sinna ohutuse suurendamiseks projekteeritud uued ülekäigurajad. „Kui tulevad kiiruspiiranud, siis sellega peab kaasas käima ka teatud kontroll. Soovitatud madalamatel kiirustel on aega märgata ka jalakäijaid ja eriti lapsi,“ tõdes ta.

Ööd on töised

Abilinnapea Kaarel Oja vastas Heidy Purga küsimusele ööelu strateegia kohta. Arupärija tahtis teada, kuidas näeb ööelu strateegia ette ööelu korraldamisega tegelevate ettevõtete abistamist olukorras, kus ühest küljest piiratakse ettevõtlust regulatsioonidega ning teisalt toetatakse meetmetega, mille tingimused on muutunud toetuse taotluste esitamise käigus?

Oja sõnul on ööelu strateegia veel töös ning see valmib aasta lõpuks. Põhiprintsiibiks saab olema aga nägemus, et ka öösel töötavad ettevõtted, sealhulgas meelelahutusasutused. „Pole põhjust vastandada öist ja päevast elu. Vaja on murda müüte, et öösel ettevõtlus ei tööta ning sel ajal on turvalisus vähem,“ sõnas Oja.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.