"Hea nali on siis, kui sa ei pea selle järel ütlema, et ma tegin nalja. Kui sa seda juba pead ütlema, siis järelikult polnudki tegu naljaga."

Tõnis Niinemets, näitleja ja koomik
video Tallinn rajab kolm uut trammiliini, mis laiendavad trammiteede võrku ka Järvele ja Pelguranda (1)
27. september 2022
Foto: Ilja Matusihis / foto on illustratiivne

“Senine autokeskne liikuvus Tallinnas ei ole jätkusuutlik. See tähendab, et lähiaastatel peame looma vajalikud võimalused, et vähendada isikliku sõiduauto kasutamist pealinnas,” sõnas Tallinna linnavolikogu esimees Jevgeni Ossinovski.

Tallinna eelarvestrateegia aruteludel on saavutatud põhimõtteline kokkulepe alustada ettevalmistusi kolme uue trammitee rajamiseks. Uued lõigud laiendavad trammiteede võrku Järvele, Pelguranda ning Liivalaia tänavale.

“Uuringud näitavad, et üle poolte tallinlastest on juba valmis jätma auto koju vähemalt kaheks päevaks nädalas, ent vajavad selleks mugavaid ja kiireid alternatiive. Lisaks kiiresti arenevale rattateede võrgustikule on oluline investeerida ka ühistransporti,” tõdes linnavolikogu esimees.

Ossinovski sõnul on uute trammiteede rajamine üks olulisi arengusuundi, kuna tramm on kiire ning suure veovõimega ühistranspordi liik.

„Tuginedes teostatud analüüsidele, oleme otsustanud kolme perspektiivika trammiliini rajamise lähiaastatel – Liivalaia, Järve ja Pelguranna trammiteed. Mul on väga hea meel, et ka riik on leidnud võimaluse toetada uute trammiteede rajamist märkimisväärsete summadega,“ ütles Ossinovski.

Möödunud nädalal toimunud trammiseminaril „Me peame rääkima trammidest“ esinenud majandus- ja kommunikatsiooniministri Riina Sikkuti hinnangul tuleb selleks, et auto jääks Tallinnas ringiliikumises viimaseks alternatiiviks, paremasse elukeskkonda ja ühistranspordi ühendustesse investeerimisega edasi minna.

„Riigi panus järgmisteks aastateks on märkimisväärne: toetame struktuurivahenditest Tallinna uute trammiliinide ehitamist 40 miljoniga, samuti on rattateede rajamiseks nii Tallinnas, Tartus kui Pärnus ette nähtud kokku 40 miljonit,” sõnas minister Sikkut.

Tallinna Linnavalitsus kinnitab peagi eelarvestrateegia järgmiseks neljaks aastaks ning suunab selle kinnitamiseks linnavolikogule.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

raha mõttetu jagamine
29. sept. 2022 02:34
Tallinnas oleks vaja trammile - Liivalaia ja Järvele ning kergteede asemel tuleks anda raha Haapsalu -Rohuküla raudtee ehituseks - see vähendabki kõikidel maanteedel -Haapsalu, Pärnu mnt., Paldiski mnt. Haberstist ja kogu Tallinna autostumist. Nende rattateede kohta tahaks saada ülevabariigi andmed lugeda - kus on loetletud rattasõit mai-september kasutajad ja samad lõigud detsember-aprill. Siis jagame kulutused neile meetritele ja kasutajatele , saame tulemi - et vabariigis on kulu 1000.- EUR elaniku kohta (nt.) siiani ja lisandub hooldus jms. Pensionid ja ÜT on puudulik!(viimase puudulikkus sunnibki kasutama s/a töölesaamiseks erinevatel kellaaegadel, sest vahetused algavad 06.30....15.00 ja 15.30....23.30 ja lisaks käivad veel inimesed ka tööl riiklikel pühadel, puhkepäevadel. Kui midagi riigis arutatakse, siis kõik targutavad Tallinnast. Aga unustatakse- et Tallinnaga on töökohad seotud pendelrändega - Virtsu-Haapsalu, Rapla, Paide, Kose, Maardu, Loksa Seega tuleb vähendada tühisõitjate hulka , paraneb liiklusohutus ja neile kergteedele on juba seda valimiste rahapesu tehtud küll. Tähtis on kulutuste hulk sinna, kus kasutajaid on rohkem ,kasu saades kõikidele pooltele.

Seotud artiklid