"Hea nali on siis, kui sa ei pea selle järel ütlema, et ma tegin nalja. Kui sa seda juba pead ütlema, siis järelikult polnudki tegu naljaga."

Tõnis Niinemets, näitleja ja koomik
Tallinn soovib järgmisel aastal sulgeda autodele paariks kuuks Rävala puiestee (3)
18. november 2022

Sel aastal korraldas linnavolikogu festivali “Tulevik on täna/v”, kui kolmeks päevaks pandi liiklusele kinni Rävala pst lõik. Linnavolikogu esimehe Jevgeni Ossinovski sõnul kavatseb linnavolikogu seda järgmisel aastal ka korrata.

“Seoses rohepealinnaga on linnavalitsuse erinevate ametitega olnud juttu sellest, et seda võiks teha  suuremalt ja pikemalt, et sinna tekiks laiem ala, kus korraldada erinevaid üritusi,” rääkis Jevgeni Ossinovski.

Kuidas katsetus välja näeb, on veel lahtine, kuid Ossinovski sõnul on Rävala pst näol tegemist suure potentsiaaliga linnaruumiga, mis täna on jalgsi liiklejatele halvasti ligipääsetav.

Eesti Taristuehituse Liidu juhatuse liige Veiko Veskimäe meelest võiks sarnaselt Rävala puiesteele sulgeda osaliselt autoliiklus ka Narva maantee ja Liivalaia tänava lõikudel.

“Kui me siin praegu ringi vaatame, ma ei näe ühtegi põhjust, miks need kaks rada ei võiks olla kinni ja miks autoliiklus ei võiks olla siinpool ja võibolla võiks siin kokku olla kolm rada. Ja kogu Solarise esine siiapoole võiks olla nö avatud. Kujutage ette, et siin võiks olla päikesepaneelidega kaetud ala, kus lapsed saaksid mängida, kus oleks väike jalkaväljak,” lausus Veskimäe.

Veskimäe meelest võiks juba suvel hakata testima suuremate magistraalide sõiduradade sulgemist, et näha, mis linnaliikluses juhtuma hakkab.

“Võibolla ongi lahendus see, et suvel on linn rohkem inimeste käes ja koledal ajal anda rohkem autode kätte,” lisas Veskimäe.

“Me siiski näeme, et järgmine samm rekonstrueerimiste puhul on selline, kus autokeksust on vähem. Jalgsi ja jalgrattaga liikumine oleks mugavam ja ohutum, et suuremate tänavate ümber tekiks päris elu, kohvikuid, väiksemaid poode, jalutajaid ja rohealasid,” arvas Ossinovski.

Kommentaarid (3)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Linnaelanik
24. nov. 2022 09:23
Sõiduteed on linnadesse tehtud sõitmiseks, mitte parkide, spordiväljakute ja kartulipõldude loomiseks. Tallinnas on piisavalt rohealasid, kus suviti saab aega veeta, lisaks on veel vanalinn oma kohvikute ja turistidega. Linnaelanikud aga soovivad suviti aega veeta pigem jahutavas mererannas kui südalinna palavuse käes. Tõesti on kopp juba ees sellistest tegelastest, kes nn. jõgesid tagurpidi pöörates soovivad oma pseudololluseid järjepidevalt linnaelanike peal katsetada. Muuseas oss on oma ebaadekvaatsust ja pädematust juhtivatel kohtadel töötada juba piisavalt tõestanud. Eesti riik hävis sadu miljoneid eurosid Läti riigile tänu tema eestvedamisel korraldatud alkoholiaktsiiside tõstmisele. Kummaline, et sellisel tegelasel veel kuskil juhtival kohal lastakse jälle uusi lolluseid genereerida-propageerida
Veskimäele ja ka Ossile
19. nov. 2022 11:12
Ei. Ma kujutan ette kuidas tulevad laste/noortegängid, kes tulevad kokku jooma, suitsetama ja muud kuritegevust tegema. Marksistid ikka arvavad, et ainsad aktsepteeritavad ettevõtlusvormid on kohvikud või väikepoed, kus käivad ainult jalakäijad. Päris elu/majandus siiski põhineb autoliiklusel. Kuritegevus toimub nendes kohtades, kuhu on raske ligi pääseda.
Eesti Taristuehituse Liidu juhatuse liige Veiko Veskimäe
19. nov. 2022 04:04
vabandust , oled sa ... ? Sa oled Paidekas ja tee kogu Paide kesklinna osa alates sellest politseimajast vanalinna müüride juures kuni Paide kultuurimajani suvel jalakäijatele - mölla seal Paides. ............. Jevgeni - ära rakenda Kohtla-Järve ja Sompa stiili Tallinnas. Esiteks on Rävala puiesteel piisavalt laiad kõnniteed ja need pole kunagi ei Lembitu ega Olümpia suunal mass kulgemisega. Teatri väljak ja bussidele mineku osa on seal viimane, ümberistumiste koht ja Estonia poolt, sest Reaalkool, Apollo, Draamateater ja suund on südalinna . Seega kui soovida teha liikluseta ala - sobib see alates Kaubamajast kuni Estonia teatri, Georg Otsa tn .kaasaarvatud, siis on sel ühendus Ühistransp., Tammsaare pargi ja Estonia osa ühendusega. Jah, aga siis on teil see ...... valu , sest tõusikud ei saa autodega Reaalkooli parklasse (aga las kasutavad maikuust alates kuni septembrini , busse ÜT või jalgrattaid - see tants on ju kogu aeg olnud , kuidas kõik tahavad jalgratastel sõita , kuid loendanud pole keegi EV sadade miljonite tegelikkuses vajadust keset, linnades, liiklust) ........ Tartu põrus oma lollusega - pool tuiksoonest avati uuesti liikluseks sellest kohvikute-hullamise tänavast , ehk potentsiaalne LÕ oht tegelikkuses suurendati veelgi ja miks peab tänavatel, sõiduteel, mängima- istuma ? Kelle aju selle väljamõtles - rahapesijad ? Riia mnt. projekt kukkus Tartus täielikult läbi... ...... Ja nüüd Tallinn kordama lolluseid? Kui Vanalinnaski ei ole suvel rahvast, kohalikud on suvel linnast ära esimesel võimalusel - milleks need liikluseks suletud tänavad ja veelgi enam - kui on plaanis Jõe-Pronksi-Liivalaia tänaval ümberehitused suuresti tänavail? Huvitav , kas Ossinovski ja see Veskimäe on üldse riiklike pühade ajal või LP hommikul, keskpäeval ja suvisel ajal peale kooli lõppu - ka teatrid on suvepuhkusel:) , ringreisidel jne. - jalutanud või sõitnud läbi bussiga seal piirkonnas, jalutanud või kasutanud s/a ? Ka riigiasutused on puhkusel seal lähistel. Kommertsliinid Harjumaale , neid ei välju sealt Nokiast- pargi vahel , vaikus ja sellest lõigust nagunii ei saanud kummalgi suunal läbi , kasutab ÜT Pealinn ei ole komejantidele , selleks on tsirkus !