"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
SEB E-kaubandus püüdleb kiiremate protsesside poole (0)
27. november 2022
Pealinn

SEB Panga kaupmeeste makselahenduste ärijuhi Karl Oskar Haagi sõnul on Eestis elavate e-ostlejate puhul suureks trendiks muutunud ostude sooritamise või kohaletoimetamise kiirus.

“Pandeemia ajal kohaneti selle tarbijaootusega kiiresti ning vaadati oma klienditeekonna protsessid üle just selle pilguga, et tellitav kaup jõuaks kliendini võimalikult kiiresti,” märkis Haak pressiteates. Haak lisas, et lisaks tellimuse transpordi kiirusele on olulisel kohal ostu sooritamise protsesside kiirus ja mugavus.

“Kui inimene on tooted e-poe ostukorvi lisanud, aga jätnud selle eest tasumata, tuleks kriitiliselt üle vaadata oma makselahenduste protsess. Kas valikus on erinevad makseviisid ning kas protsess on kiire ja usaldusväärne? Tundmatud makselahenduste pakkujad ei pruugi kliendis usaldusväärsust tekitada ning see võib tingida ostu pooleli jätmise. Samuti, kui maksta saab ainult krediitkaardiga, aga puuduvad näiteks pangalingid või mobiilsed makselahendused, võib klient ostu pooleli jätta. Lisaks tuleb tähelepanu pöörata ka kaupade ja raha tagastamise protsessile, mis peab olema sama mugav, lihtne ja kiire nagu tellimise protsess,” kirjeldas ta.

Üha enam näeb Haagi sõnul tõusva trendina kasutajakogemust mugavamaks muutvaid digilahendusi – näiteks Zara võimaldab klientidel virtuaalselt oma valitud riideid selga proovida ning IKEA võimaldab digiruumis hinnata, kuidas üks või teine ​​mööbliese kodus välja näeks. “Erinevaid erilahendusi, mis ostlemiskogemusele lisaväärtust annavad näeme e-poodides ilmselt lähiajal järjest rohkem,” prognoosib Haak.

Suureks trendiks on ärijuhi sõnul ka hüperpersonaliseerimine, mis oma sisult tähendab personaliseeritud pakkumisi ja kliendikogemust, mis saavutatakse andmete, tehisintellekti ja prognoosiva analüüsi abil, mille eesmärk on pakkuda isikupärastatud sisu ja kohandatud kasutajakogemust.

Ärijuht lisas, et e-poode arendades ei saa mööda vaadata ka jätkusuutlikkusest. Läbi viidud uuringu andmetel 75 protsenti ostujõulisest Z-põlvkonnast on nõus rohkem maksma eeldusel, et toode on jätkusuutlik.

“Internetis dikteerib edu praegune või potentsiaalne klient, nii et vaid põhjalikud teadmised ja empaatiline lähenemine aitavad e-kaupmehel tema ootusi täita. Ja kui mõnel müüjal on veel küsimus, kas alustada internetis kauplemist, siis meenutagem: peagi ostame virtuaalselt iga viienda toote ning kui sinu toodet veebis saadaval pole, siis müüvad seda konkurendid,” võttis Haak teema kokku.

Selle aasta üheksa kuu e-ostlemise käive Eestis oli 2,48 miljardit eurot, mida on võrreldes möödunud aastaga 41 protsenti rohkem.

“Seejuures tegid Eesti elanikud kolmandas kvartalis kuus keskmiselt 7,2 miljonit e-ostu 297 miljoni euro eest. Sellest omakorda 4,9 miljardi euro väärtuses Eesti-siseseid oste ning 2,3 miljardi eurot viidi välismaistesse e-poodidesse,” selgitas Haak pressiteates, lisades, et kui 2020. aastal tehti kõikidest eestlaste e-ostudest 54 protsenti ja 2021. aastal 61 protsenti riigisiseselt, siis 2022. aastal oli see osakaal 68 protsenti.

“See näitab seda, et lisaks üldisele e-kaubanduse kasvule on eestlased hakanud eelistama kodumaiseid e-poode ja teenuseid,” märkis Haak.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.