"Iga piirkiirusele lisatud kilomeeter suurendab tõenäosust sattuda õnnetusse ning raskendab võimalikke vigastusi."

Hannes Kullamäe, Politsei liiklusjärelevalve keskuse juht
video Esmaspäeval avati liiklusele rekonstrueeritud Rannamõisa tee (3)
28. november 2022

Esmaspäeval avati Haaberstis täies mahus liiklusele Rannamõisa tee – rekonstrueerimistööde teise etapi käigus valmis nelja sõidurajaga 1,5 km pikkune eraldusribaga teelõik, mis ühendab Tallinna linna naaberomavalitsusega.

Ehitustööde mahtu kuuluv Pikaliiva tänava lõik avatakse liiklusele 1. detsembril.

„Soovime, et inimestel oleks mugav ja turvaline liikuda jalgsi või rattaga ja seda ka äärelinnas. Rannamõisa tee ehitustööde teise etapi käigus sai linna suunduval suunal olemasolev kergliiklustee uue asfaltkatte ning linnast väljuval suunal rajati kogu rekonstrueeritava lõigu ulatuses kergliiklustee uus lõik pikkusega ligikaudu 1,3 kilomeetrit,“ selgitas abilinnapea Vladimir Svet. „Projekti esimeses etapis eelmise aasta alguses rajati Tallinna linna ja Harku valla piiril kulgeva Tiskre oja kohale uued sillad ning valmis sai ka 220 meetri pikkune eraldatud sõidusuundadega teelõik“.

Haabersti linnaosavanem Oleg Siljanov sõnas, et tööde käigus rekonstrueeriti olemasolevad ühissõidukipeatused ning rajati lisaks kaks uut, ristmikud varustati kaasaegsete foorisüsteemidega. „Lisaks teedeehituslikele töödele rekonstrueeritud teelõigul rajati LED-tehnoloogial põhinev tänavavalgustus ning ülekäiguradade erivalgustus. Samuti lahendati ka piirkonna sademevee kanaliseerimine, uuendati olmekanalisatsiooni ja veetorustikke ning rajati uusi tehnovõrke,“ rääkis linnaosavanem ja lisas, et Rannamõisa tee ehitustööde mahtu kuulus ka Pikaliiva tänava väljaehitamine Rannamõisa teest kuni Noorkuu ja Vanakuu tänava ristmikuni ning see tänavalõik avatakse liiklusele 1. detsembril.

Haljastustööde käigus istutati rekonstrueeritava teelõigu ümbrusesse 175 sangleppa, 144 serbia kuuske, 378 kanada leedrit, 25 läänepärna, 10 lamarcki toompihlakat ja 3 hõberemmelgat. Seega 177 langetatud puu asemele istutati kokku 735 uut puud, samuti teostati 9 olemasoleva puu ümberistutus. Lisaks rajati istutusalad 5700 enela ja punapaju istikule.

Ehitustööde lepinguline tähtaeg on jaanuar 2023. Viimaste viimistlustööde käigus paigaldatakse tänavale põrkepiirded ja pingid ning Tallinna piiritähisele asetatakse infotablood. Ehitustehnoloogilistel põhjustel teostatakse väiksemaid teekatte markeerimis- ja haljastustöid veel ka 2023. aasta kevadel sobivate ilmastikuolude saabudes.

Rannamõisa tee rekonstrueerimistööde tellija on Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet, töid teostas Tallinna Teede AS. Tööde lepinguline maksumus on üle 7,35 miljoni euro, millest 534 000 euro ulatuses on kaasfinantseerijaks Tallinna Vesi AS. Projektdokumentatsiooni koostas K-Projekt AS.

Kommentaarid (3)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

RAHASTAMINE CHARLY KERKIR
28. nov. 2022 12:22
RAHASTAMINE CHARLY KERKIR Tere kõigile Suur tänu Jumalale CHARLY KERKIR minu teele tagasi toomise eest. Kõigi oma rahaliste vajaduste jaoks või kui teil on rahalisi raskusi, võtke lihtsalt ühendust selle imelise CHARLY KERKIR ga ja olete täiesti rahul. See suurepärane mees on mind just aidanud väikese summaga 55 000 € ja see on minu jaoks enam kui piisav. Ta on südamega mees, tänu sellele imelisele mehele sain ma oma elatustaset ja võlga tõsta. Kui vajate väikelaenu, võtke nendega ühendust ja te ei pea pettuma. E-post: charlykerkir@gmail.com Aitäh Märkus Kui te pole EESTIST, siis hoidke eemale
Katrin
26. nov. 2022 14:00
Kellele seda vaja on???
....Katrinike
27. nov. 2022 05:25
see on nüüd tagajärg , mis vajas likvideerimist ja see näitab valesti planeeringutest Tallinnas ja Harjumaal , töökohad on Tabasalu-Harkus ja Peetris-Mõigus-Ülemistel, Laagri-Jälgimäe-Saku-Kasemetsa-Kiili ja Maardu-Lasnamäe. Liiklusohutus - tehti õigesti. Elamud ja tööstus on planeeritud segipaisatult. See mass sõidab autodega tööle 06.30 -st nagu jaaniussikeste vool mitu tundi Tallinna suunale ja Taliinnast läbi , Tammsaarest -Järvevana jne. Peale 15.30 , kogu see mass läbi linna , maapoole. Sama hull lugu on Haapsalu-Keila-Tallinn(Paldiski mnt.)+ Pärnu mnt. ja Ringtee Peterburi teeni. See näitab , kuidas planeerimatus on viinud linna rohealad kõrgematele korterelamutele ja mujale suunale pole Harjumaalt piisavalt ÜT , samuti on segav asjaolu - Tallinn -Harjumaa ei ole suutnud ÜT ühendada ühemõtteliselt - 1 pilet, 1 süsteem. Kaos on.