“Tihtipeale on nii, et jõulude ajal ei ole lundki maas. Me oleme pidanud seda valget joont juba mitu aastat. Me püüame, et meie vaateaken oleks öösel valge, et kui inimesed tulevad, siis on ikka midagi ka vaadata. Mulle meeldib alati, kui vaateakna kujundus meid puudutab. Mitte lihtsalt, et seal on palju ilusaid asju. Et see ei oleks vaid klišee,” rääkis keraamik Ülle Rajasalu.
Alates tänasest on jõuluteemaliste vaateakende konkursi hääletus avatud ning igaüks saab oma lemmiku poolt Tallinna Kesklinna valitsuse Facebooki lehel hääle anda. Osalejate seas on nii ilusalonge, õdusaid kohvikuid kui ka väikeseid poekesi. Teiste seas ka Katariina Gildi Savikoda, mis võlub oma valgetes toonides vaateaknaga.
Voorimehe kitsast tänavast läbi jalutades püüab pilku aga Karu Talu šokolaadi poekese vaateaken, mis näeb välja sama magus, kui seal pakutavad trühvlikommid. Poe perenaise Rootsi päritolu Ylva Sideni sõnul on inspiratsiooni saadud antiiksetest asjadest ning ka kogu pood ise täidab meeled nostalgiahõnguga.
“Ma olen vaateaknal miksinud omavahel Eesti, Vene, Taani ja Rootsi stiili. See väike jõuluvana siin aknal on aga üle saja aasta vanune. Kui minu perel oli palju palju aastaid tagasi Rootsis pood, siis oli see jõuluvana alati ka nende vaateaknal. Seega on tegu jõuluvanaga, kellel on tähtis koht peretraditsioonis,” rääkis Siden.
Magusaid vaateaknaid leiab aga Tallinna vanalinnast veel teisigi, loomulikult on jõulud saabunud ka pealinna vanima kohviku Maiasmoka vaateakendele, isuäratavad on ka Kehrwieder Saiakang Chocolaterie või Pagaripoiste vaateaknad. Kokku osaleb tänavu konkursil 22 ettevõtet.
“Esimene emotsioon on mitmekesisus ehk siis see, et kui loovad võivad olla meie ettevõtjad. Kes on keskendunud ainult sellele, et kasutada ainult ühte värvi. Näiteks ainult valget, tänase ilmaga väga sobilik. Või kes on teinud vastupidi hästi värvilise vaateakna, kellel on rohkem sära ja nii edasi,” lausus Tallinna Kesklinna vanem Monika Haukanõmm.
Jõuluteemaliste vaateakende konkurssi võitja kuulutatakse välja 22 detsembril. Võitjaks osutub see, kes saab nii žürii poolt kui ka Facebooki lehel kõige enam hääli.