„Linna uus hoolduspartner ei saa enam põhjendada lume koristamata jätmist ootamatult saabunud talvega või tehniliste küsimustega. Linn maksab neile piisavalt, et lumi oleks õigeaegselt koristatud. Kui seda ei tehta, trahvime täie määraga,“ lubas Tallinna abilinnapea Vladimir Svet linnavolikogu selle aasta viimases infotunnis.
Sveti sõnul on 1. detsembrist alanud uue hoolduslepingu kohaselt hooldajal kohustus puhastada jalakäijate kasutatavad kõnniteed senise kaheksa tunni asemel nelja tunniga. „Meie lepingupartnerid pole sellest aru saanud ning seepärast on neid trahvitud juba enam kui 200 000 euro ulatuses. Mingid vabandused tehnika ja inimeste nappuse osas pole enam piisavad. Mingit sisseelamise ja kohanemise aega pole vaja. Tänavaid on vaja puhastada,“ märkis ta.
Svet selgitas, et uued lepingupartnerid valiti hankelepingu korras ning nad pakkusid ka teistest paremat ja odavamat teenust. Nüüd käivad linna spetsialistid iga päev kontrollimas, kas tänavad on lumest puhtaks lükatud. „Kui ei ole, siis anname aja seda teha. Kui sellest pole abi, siis ei hakka enam mingeid läbirääkimis pidama, vaid sanktsioneerime täie määraga.“
Vastates linnavolikogu liikme Vilja Toomasti küsimusele lume koristuse kohta uute hoolduspartneritega, märkis Svet, et iga päev on praeguste ilmaolude tõttu väljas enam kui 200 ühikut tehnikat. Lisaks on vajadus rohkem ka n.ö labidameeste järele, kes puhastaksid kõnniteid, kuhu tehnikaga ligi ei pääse. Ta pidi aga tõdema, et tingimustes, kus on mõne päevaga sadanud maha ligikaudu pool meetrit lund pole lepingupartner oma kohustustega hakkama saanud.
Abilinnapea Tanel Kiik vastas linnavolinik Sander Andla küsimusele investeeringute vähenemise kohta ühistranspordis järgmisel aastal. Kiige sõnul on praegune aasta investeeringute osas erakordne, sest soetati mitukümmend uut gaasibussi ning järgnevatel aastatel ostetakse veelgi rohkem elektribusse. „2023. aastal elektribusse eriti ei soetata juurde, kuna riigihankeks pakkumisi ei tulnud.“
Kiik tõi esile, et investeeringud ühistransporti jätkuvad ka järgmisel aastal, kuna linnaelanikud kasutavad seda järjest enam ning see on neile endiselt tasuta. Linnatranspordi tegevuskuludeks on 2023. aastal planeeritud 130 miljonit eurot. Keskendutakse liinivõrgu arendamisele ja nüüdisajastamisele, et tagada sõitjate ühistranspordiga teenindamisel konkurentsivõimeline alternatiiv sõiduautoliiklusele. Jätkatakse ka keskkonnasõbralikkuse suurendamist, kasutades Tallinnas avalikul liiniveol gaasibussides võimalusel biometaani.
Linnatranspordi valdkonna investeeringuteks kavandatakse ligi viis miljonit eurot. Nähakse ette vahendid lähiaastatel uute trammide soetamiseks ja hooldustrammi hankimiseks, mis on vajalik rööbastee lihvimiseks ja harjamiseks. Keskkonnainvesteeringute keskuse vahendusel rahastatakse elektribusside soetamist koos avalikult kasutatavate laadimispunktidega.
Raha läheb ka renoveeritud trammidele konditsioneeride ja ühistranspordisõidukitele häälteadustussüsteemide paigaldamiseks, rööbaste vahetuseks lõigul Liivalaia tn – Tartu mnt – Pronksi tn, Tondi lõppjaama trammi harutee pikendamiseks, trammide täiendava varjualusega seisuala ehitamiseks Vana-Lõuna tn depoosse ning ühissõidukite pesula- ja remondihoone ehituseks. Jätkatakse ka ühistranspordipeatustesse ootekodade, reaalaja infotabloode ja sõiduplaanide paigaldamist ning avariiliste kandemastide asendamist.
Kallis , Svet! Sa oled valel teel.
16. dets. 2022 19:29