"Iga piirkiirusele lisatud kilomeeter suurendab tõenäosust sattuda õnnetusse ning raskendab võimalikke vigastusi."

Hannes Kullamäe, Politsei liiklusjärelevalve keskuse juht
Raik Piiriületuse sulgemine seab narvalased tupikusse (2)
17. detsember 2022
Albert Truuväärt

Narva linnapea Katri Raik leiab, et kui Venemaa peaks tõepoolest sulgema kohaliku piiripunkti Ivangorodi-poolse osa autoliiklusele, jäävad narvalased tupikseisu. 

“Kui sellest uudisest saab tōde, siis seab Vene Föderatsioon Narva tupikusse, lõikab ära loogilise ühendustee Peterburi ja lääne vahel,” viitas Raik Leningradi oblasti kuberneri Aleksandr Drozdenko teatele, et ümberehitustööde tõttu sulgeb Venemaa kaheks aastaks Ivangorodi piiriületuse kõigile sõidukitele.

“Muidugi on eesmärk ajada narvalasi ärevusse,” kommenteeris Raik. “Töökohtade kadu ja võimalus ületada piiri on kaks teemat, mis siinseid inimesi ülilähedalt puudutavad. Kõikide varasemate remontide puhul on autode ja busside läbisõit olnud võimalik. Tõsi, aeglasem. Aga nii ehk naa on Covidi-eelsest piiriületusest jäänud alles kolmandik.”

Samas tõdes Raik, et Narva elab oma ülikannatlike inimestega ka selle üle, pöördudes rohkem ja rohkem Tallinna ning Euroopa poole.

Piiriületus jääb 2023. aastal algavate tööde ajaks avatuks jalakäijatele, vahendas Venemaa Kingissepa linna portaal kuberneri sõnu kohtumisel kohalike juhtidega.

Välisminister Urmas Reinsalu ütles ERR-ile, et Vene pool Eesti välisministeeriumit sellest teavitanud ei ole.

“Piiri esindajate kaudu käib see piiriküsimuste teavitamine riikide vahel. Ametlikku informatsiooni Eesti vabariigile ei ole laekunud. Me kindlasti küsime täiendavat informatsiooni Vene ametivõimudelt,” ütles Reinsalu, kelle sõnul on mitteametlikult juttu piiripunkti pikaajalisest remondist kuulda olnud Vene poolelt juba veebruarist alates.

Venemaa sellist sammu võib Reinsalu hinnangul võtta ka välispoliitilise surveavaldusena, kuigi mingit füüsilist mõju sellel Eestile ei ole – Eestil on olemas teised piiripunktid ja rahvusvahelised kaubaveod saavad liikuda ka teiste riikide piiripunktide kaudu Venemaale.

Reinsalu sõnul ei ole tal infot, et Venemaa plaaniks sarnaseid remonte ka Läti, Soome või ka Norra piiril.

Lux Expressi Eesti tegevjuht Ingmar Roos ütles ERR-ile, et ettevõte hakkab uue informatsiooni põhjal oma tegevuskava kokku panema.

“Vaatamata sellele Euroopas toimuvale olukorrale on Lux Express ühel ja teisel pool piiri elavate inimeste, sugulaste ja lähisuhete ja vajadusepõhise liikumise võimaldamiseks jätkuvalt Tallinn-Peterburi liini opereerinud. Ja ma usun, et minimaalse ühenduse tagamine on vajalik ka eeloleval aastal, vaatamata sellele, et see piir remonti läheb,” kommenteeris Roos.

Ta lisas, et kuigi uue tegevuskava osas pole veel eriti millestki rääkida, soovib ettevõte mingi lahenduse siiski leida.

“Kasvõi sõites siis ühelt ja teiselt poolt bussidega selliselt, et jalakäijad ületavad piiri jala,” pani Roos ette.

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

millest see hala ?
19. dets. 2022 00:28
EV on ammu öelnud,et kõik sillad vajavad remonti ja kõik oleneb Venemaaga kokkuleppe saavutamisest. Täna on Vene valitsus andnud teada omapoolse teegvuse - tähendab, EV on aeg alustada samuti ümberehituste ja korrastamisega ning leppida aed kokku, millal on tegelikkuses suletud täielikult see piiriületuskoht. Kannatab vaid transiit, jala saab üle ja töölkäimist jms. ei sega. Sillamäe sadam lubati kevadeks ju avada? Siis vajadusel tulebki kiirendada ja tollimist arendada Sillamäel - et laevaga saab üle veokid ning muudatus pole nii hull kui Pihkva-Petseri kaudu ümbersõit Sillamäe ja Kotka. Aga mõttetu kaagutamine on liiast.
Arvamus
18. dets. 2022 08:29
Ajaloolises retrospektiivis vaadatuna on loomulik, et linnad tekkivad ja kaovad ning Narvast on saamas lihtsalt üks näide viimasest, sest majanduslikult on Narva jätkuvaks eksistentsiks ja õitsenguks küll ülimalt raske leida veel mingit muud põhjust kui piirikaubandus koos kõige sellega seonduvaga.