Tänavu alustas linn Vanasadama trammiliini ettevalmistustöödega, lisaks ehitati turvalisemaks mitmed koolideni viivad teed, jätkati jalgrattastrateegia elluviimisega ning alustati Jõe ja Pronksi ning Vana-Kalamaja tänavate rekonstrueerimisega.
Abilinnapea Vladimir Sveti sõnul on keskkonna- ja kommunaalameti peamiseks ülesandeks kvaliteetse linnaruumi loomine ning linnalooduse hoidmine. „Iga inimene on eeskätt jalakäija ning on hea meel selle üle, et tänavate rekonstrueerimisel seame esikohale eelkõige jalakäijate vajadused. Alustasime täiesti uue, kvaliteetse ja rohelise linnaruumi loomisega, mille parim näide on Vana-Kalamaja tänav,“ märkis Svet. „Ühtlasi laiendab linn inimeste võimalusi ühistranspordi kasutamiseks: pärast rekonstrueerimist tulevad bussipeatused Pronksi tänavale ning sõlmitud lepingu kohaselt alustatakse peagi Vanasadama trammiliini rajamisega. Järgmisel aastal on Tallinn Euroopa roheline pealinn, seega on oluline nii mitmekesiste liikumisvõimaluste loomine kui ka süsteemne panustamine looduskeskkonda.”
Tallinn on üks väheseid Euroopa pealinnu, millel on omad rabad ja seepärast on eriti märgiline Pääsküla raba osaline taastamine, millega tänavu alustati. Lisaks algatas linn kaitsealade loomist Kakumäel ja Astangul. Tänavu valmis Tallinna Loomaaias Kagu-Aasia troopilise vihmametsa ekspositsioonihoone ning alustasime Tiigrioru rajamisega, mis toob loomaaeda juurde uusi liike. Tänavu botaanikaaias avatud rekonstrueeritud alpinaarium oli aga üks suuremaid investeeringuid, mis aitab botaanikaaial jätkata kõrgetasemelist tööd ja külastajatel uudistada selle tulemusi.
Suurimad teetööd Tallinnas olid tänavu Pronksi ja Vana-Kalamaja tänaval, kuid alustati ka mitme olulise objekti projekteerimisega. Samuti jätkati jalgrattastrateegia elluviimisega ja rajati mitmeid eraldatud rattateid, mis tõstavad liiklejate ohutust. Olulisemateks tee-ehituse objektideks oli veel Rannamõisa tee teine etapp, sealhulgas rajati linnast väljuval suunal uus kergliiklustee. Ühtlasi valmisid mitme suuremate objektide ehitusprojektid, mis järgnevatel aastatel töösse lähevad. Näiteks Tondi eritasandiline ristmik, Lastekodu tänav ning Peterburi tee rekonstrueerimise esimene etapp. Kooliümbruse turvalisemaks muutmiseks ehitati ümber Arte gümnaasiumi ja Kivimäe põhikooli juurdepääsuteed.
Rattastrateegia elluviimiseks valmis Kalaranna tänavat Reidi teega ühendav sadamaala kergliiklustee. Valmis ka Kadrioru-Tondiraba jalg- ja jalgrattatee esimene etapp, samuti alustati Lasnamäe rattatee teise etapi ehitustöödega. Lisaks kergliiklusteede rajamisele ja olemasolevate korrastamisele paigaldati tänavu koolide ja kultuuriasutuste ette sadu rattahoidjaid.
Energia kokkuhoiuks ja keskkonnaeesmarkide saavutamiseks jätkas Tallinn üleminekut LED-valgustitele. Sel aastal paigaldati linna üle 5000 LED-valgusti.
2022. aastal tehti korda Õismäe tiigi ümbrus, valmis uus Vabaduse pargi peremänguväljak ning Ingliranna mänguväljaku uus ala, Mustakivi tee koerteväljak ning mitmeid jõulinnakuid. Linnaaianduse populaarsus kasvab samuti aasta-aastalt. Tänavu toetas linn ligi saja kogukonna- ja õppeaia rajamist, muuhulgas loodi 31 uut aeda.
küsimus
23. dets. 2022 22:28