"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
KANTAR EMORI UURING Jõulukinke tehakse võrreldes varasemaga vähem, suurim langus on riiete, kodutehnika ja raamatute ostmises (1)
24. detsember 2022
Erakogu

„Näiteks kodutehnika ostmine on langenud 17%-lt 12%-le, raamatute puhul aga 25%-lt 20%-le,“ rääkis Kantar Emori kliendistrateegia juhtekspert Merje Klopets. „Väga väike tõus on olnud ravimite ja parfümeeria ostjate osakaalu puhul, samas on tõus mõlema puhul vähem kui 1%-i.“

Maailma räsivad kriisid mõjutavad lisaks igapäevaelule paratamatult ka jõuluaegset ostukäitumist. Teabe- ja konsultatsiooniettevõtte Kantar Emori uuringu järgi on eelmise aasta detsembrikuuga võrreldes langenud enamike kaubagruppide ostjate osakaal.


Suurim langus riiete, kodutehnika ja raamatute ostmises

„Näiteks kodutehnika puhul on nende toodete ostmine langenud 17%-lt 12%-le, raamatute puhul aga 25%-lt 20%-le,“ rääkis Kantar Emori kliendistrateegia juhtekspert Merje Klopets.

Ka riiete soetamine on 8% võrra langenud. Elektroonika ja spordikaupade ostmine samuti, olles möödunud aastaga võrreldes neli protsenti madalam. Ehituskaupade ja tööriistade ostjate osakaal on langenud 25%-lt 21%-le, kosmeetikatooteid soetatakse aga 2% võrra vähem. Sisustuskaupade ja mööbli, samuti jalatsite ostmine on langenud 1%-i.

„Väga väike tõus on olnud ravimite ja parfümeeria ostjate osakaalu puhul. Samas on tõus mõlema puhul vähem kui 1%-i,“ rääkis Klopets.

Kaubagruppide ostuinfot kaardistavat uuringut viib Kantar Emor läbi igakuiselt ning selles osaleb üle 1000 vastaja. 


Kristiines osteldakse ikka vanaviisi, aga kokku hoitakse söögi ja lõbu pealt


Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuste analüüs näitab, et kõige suurem läbimüük on ostukeskustes just novembri- ja detsembrikuudel.

„Eelmised aastad on näidanud, et külastatavuse kasv tõuseb sel ajal ikka üle viiekümne protsendi,“ rääkis Rocca al Mare ja Kristiine keskuse juht Kristjan Maaroos. „Viisime sügisel läbi ka ühe tarbijauuringu. Küsisime, kuidas keerulisem majanduslik olukord inimeste ostukäitumist mõjutab. Järeldada võime ennekõike seda, et jõulud inimeste jaoks ära ei jää ja kingitusi plaanitakse endiselt osta. Küll tuli välja teatud ettevaatlikus ja kokkuhoiusuundumus just väljas söömise ja meelelahutuse osas.“

Maaroosi sõnul on jõulude ajal põhiliseks ostuartikliks ikka ilutooted- ja kodukaubad naistele, elektroonikavidinad meestele ning loomulikult ka mänguasjad lastele.

Võrreldes varasemate aastaga on kasvanud ka rohelised trendid ja soovitused loodussõbralikeks kinkideks, mis propageerivad nii taaskasutust, ise tehtud käsitööd kui läikivatele pakkepaberitele ajalehtede või muu üle jääva paberi kasutamist.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Tõdemus
24. dets. 2022 10:30
Nagu ülaltoodust aru sain, kingitakse nüüd jõuludeks rohkem ravimeid! Nali naljaks aga hoidkem siis ikka oma tervist, et lähedastel poleks vaja teid jõuluajal üksnes ravimitega rõõmustada ja ka ise õnnelikumad ja kõbusamad võiksite olla!