"Iga piirkiirusele lisatud kilomeeter suurendab tõenäosust sattuda õnnetusse ning raskendab võimalikke vigastusi."

Hannes Kullamäe, Politsei liiklusjärelevalve keskuse juht
Tallinna ühistranspordiga tehti 2022. aastal ligi 100 miljonit sõitu (0)
02. jaanuar 2023
Albert Truuväärt

Lõppenud aastal sõitsid reisijad Tallinnas ühissõidukitega 96 miljonit korda, mida on 27 protsenti rohkem kui aasta varem. 

Sealhulgas sõideti bussidega 72 miljonit korda, trammidega 18 miljonit korda ja trollibussidega 7 miljonit korda. Sellega jõudis linna ühistranspordi kasutamine COVID-19 pandeemia eelse taseme lähedale. 2021. aastal sõitsid reisijad Tallinna ühissõidukitega kokku 75,6 miljonit korda. 

“Ühistransport on nüüdseks tallinlastele olnud tasuta juba kümme aastat. Oleme tõestanud, et see on jätkusuutlik lahendus, mille linnaelanikud on heaks kiitnud,” ütles abilinnapea Tanel Kiik. “Kutsun alanud rohelise pealinna aastal inimesi veel rohkem ühistransporti ja teisi keskkonnasõbralikke liikumisviise kasutama, et säästa oma raha, aega ja tervist ning hoida loodust. Tasuta ja mugav ühistransport toetab ühtlasi rasketel aegadel inimesi, kes seda kõige rohkem vajavad – väiksema sissetulekuga leibkonnad, tööotsijad ja väga paljud, kelle jaoks kasvanud mootorikütuse hinnad ei ole jõukohased.” 

Üks bussitäis reisijaid vähendab linnaruumis heitmeid ja liikluskoormust 55 auto jagu. Nii aitab ühistransport hoida Tallinna puhtama õhu ja väiksema müratasemega pealinnade hulgas. Linna pikaajalise arengustrateegiaga on seatud sihiks, et aastaks 2035 liiguks suurem osa inimesi Tallinna regioonis kiire ja kättesaadava ühistranspordiga, rattaga või jalgsi.

Tallina Linnatranspordi (TLT) juhatuse liikme Kaido Padari sõnul käivitusid sellel aastal ettevõttes protsessid, mis muudavad pakutava teenuse veelgi keskkonnahoidlikumaks, linnaruumi soosivamaks ning kasutajasõbralikumaks. 

“Meil on väga hea meel, et selle aasta jooksul kasutas meie teenuseid pea sada miljonit reisijat. Loodame, et uuel aastal suudame meelitada veelgi rohkem inimesi ühistransporti, kuna ühissõidukitega liiklemine on igal juhul säästlikum võrreldes isikliku sõiduauto kasutamisega nii hinna kui ka keskkonnahoiu poolest,” ütles Padar. “Reisijate rahuolu ja teenuse kvaliteedi tõstmiseks hakkame veelgi rohkem tähelepanu pöörama just teeninduskultuurile, et muutuda sammhaaval transpordiettevõttest teenindusettevõtteks.”

Tallinnas teenindab inimesi 72 bussi-, 4 trolli- ja 4 trammiliini, millel sõidab tööpäeva tiputundidel 441 bussi, 47 trammi ja 32 trolli. Kokku on TLT-l kasutada 65 trammi ja 44 trollibussi, mis kasutavad rohelist elektrit, ning 542 bussi, millest 350 on keskkonnasõbralikud gaasibussid, 44 diisel-elektri hübriidbussid ja 148 diiselbussid. Lisaks sellele sõidab koolibussiliinidel kolm gaasibussi.

Ühistranspordi finantseerimine on linna prioriteet. 2023. aastaks on liiniveo esialgne planeeritud eelarve 120,3 miljonit eurot ja lisaks sellele 300 000 eurot ööbusside pilootprojektile suvekuudel. Ühistranspordi liiniveo kulu 2022. aastal oli 120,7 miljonit eurot. 

Lõppenud aastal lisati mitmetele liinidele täiendavaid väljumisi kõigil päevadel. Samuti asendati rahvarohkematel liinidel tavalisi busse liigendbussidega ja pikenes osa liinide teenindusperiood. Suurema muudatusena liideti üheks liiniks ekspressbussiliinid 46 ja 56, luues kiire ja mugava otseühendus Lasnamäe ja Haabersti vahele. Aegna laevaliinil vedas inimesi maist oktoobrini uus mahukam ja kiirem laev, mis enam kui kahekordistas saare külastajate arvu: 2022. aastal veeti 20 938 reisijat võrreldes aasta varasema 9923 reisijaga.  

Tänavu jätkub nii liinivõrgu arendamine kui ka veeremi uuendamine. Sealhulgas alustab linn uute trammide ja elektribusside soetamist ning laadimispunktide rajamist, et muuta Tallinna ühistransport keskkonnasõbralikumaks. Ka uuel aastal jätkub linna piires tallinlaste tasuta sõit Elroni rongides.

 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.