"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
Tondi raudteeülesõidu eritasandilise ristmiku rajamiseks kuulutati välja hange (1)
20. jaanuar 2023

Käesoleval aastal alustatakse Tondi eritasandilise raudteeülesõidu ehitusega. Pakkumisi on võimalik esitada kuni 13. veebruarini.

Möödunud aasta kevadel tutvustati Tondi eritasandilise ristmiku projekti kogukonnale, et saada kohalikelt elanikelt tagasisidet ning saada ettepanekuid võimalikeks täiendusteks. Tänaseks on projekt valmis ja 27. detsembril kuulutati välja hange Tondi raudteeülesõidu eritasandilise riste rajamiseks.

Rekonstrueerimise käigus ehitatakse ümber olemasolev Tondi tänava raudteeülesõit ning rajatakse uus raudteealune läbisõit, mis muudab eelkõige kergliiklejate ja jalakäijate liiklemist oluliselt turvalisemaks.

Rekonstrueerimisel uuendatakse Tondi tänavat umbes 300 meetri ulatuses – ehituse käigus saavad uuenduse Kotka tänava lõik Tondi tänavast kuni Tedre tänavani. Lisaks projekteeritakse ja uuendatakse maa-alused tehnovõrgud, rajatakse LED-tehnoloogial põhinev tänavavalgustus ning ülekäiguradade erivalgustus, samuti uuendatakse olemasolevaid ja rajatakse uusi tehnovõrke.

Rekonstrueerimise käigus rajatakse 2,5-3,5 meetri laiused kõnniteed ning uuendatakse ligipääs raudtee ooteplatvormile.

Haljastustööde istutatakse üle 200 erineva taime või puu: nende hulgas pärnad, vahtrad, amuuri toomingad, tömbilehised viirpuud, iluõunapuud, mägimännid ja kääbus mägimännid.

„Soovime mitmes kohtas üle linna ehitada raudteealused kergliiklejate tunnelid ning Tondi ristmik on nende seas esimene. Tondi raudteeülesõit on plaanis ehitada kahetasandiliseks, et see oleks turvalisem eeskätt kergliiklejatele, aga ka kõigile teistele,“ ütles Tallinna abilinnapea Vladimir Svet. „Praegu ristuvad raudtee ja sõidutee samal tasandil ja näiteks veokitele ja bussidele on parempööre üsna keeruline. Ristmiku muutmine eritasandiliseks parandab liiklusohutust ja -mugavust märkimisväärselt,“ lisas Svet.

„Tondi raudteeülesõidu eritasandilise riste rajamine on Kristiine linnaosale üks kauaoodatumaid ja olulisemaid projekte sel aastal, kuna seda liiklussõlme kasutavad iga päev tuhanded inimesed,“ ütles Kristiine linnaosa vanem Jaanus Riibe ning lisas: „Tondi asumi piirkond areneb väga kiiresti – 2018. aastal sai korda Tondi tänav lõigus Linnu teest Kotka tänavani ja 2020. aastal avati seal Tondi kooli uus ja moodne õppehoone. Samuti on viimastel aastatel toimunud piirkonnas aktiivne elamu ja ärihoonete ehitamine. Nüüd on järg jõudnud mitmetasandilise ristmikuni.”

Töö tellija on Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet.

Projektdokumentatsiooni koostas OÜ Roadplan.

Ehitustööde teostamise lepinguline tähtaeg on 19 kuud alates lepingu sõlmimisest. Hanke täpsem info on leitav siit: https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/5294320/general-info

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Tondi raudtee viaduktile lisaks peaks koheselt vaagima - mitu asjatamist ühes kohas ja kasu kõigile
5. jaan. 2023 01:33
tuleks Kalevi trammipeatuse kohalt rajada ka koheselt kergliikluse tunnel raudtee alla , praegu on ju valmimas suured hooned sealsamas Pärnu mnt.ääres , Kalevi juures. Loodetavasti on sellele mõeldud ? Linnas on ju rohelised ägedad ja Strateegiakeskus(pärast meeldib neil kõike ringi teha, näeks aga ette....) Pealegi trammi soovitakse ju pikendada Järvele, miks siis kergteed ei võiks olla ühendatud - kui Pärnu mnt. äärne kõnnitee annab selle laiuse välja pisut kujundades ning selles piirkonnas on kool, ärihooned jne. Ka jalgsi võiksid Kalevi trammipeatusest pääseda raudteed ületamata ja otse Rock of Tondi kohalt Lõokese tänava suunale(seal on isegi tänavaosa olemas)- ja kas keegi on vaadelnud vajadust - et kodanikud ei peaks sõitma läbi linna ümberistumiseks vaid võivad ka Rapla-Männiku-Saku-Laagri suunalistelt bussidelt kõndida 300 ja raudtee alt minna liini 23 või 28 peale ?! Tondi autotunnel seda osa ei hakka täitma , see oleks inimestel mõttetu jalutamine ja Kalevist järgmises peatuses pole mõtet enam ümberistuda , siis tehakse seda juba kesklinnas. Ilmselt seda mõtet pole keegi arutanud , kergtunneli olemasolu ja vajalikumas kohas. Lõokese tn. piirkonda jääb ka mitu kooli ja lasteaeda. 23 liin läbib aga väga vajalikke punkte - politsei(ka haigla juurde pääseb otse), kalmistu, Nõmme keskus ja Trummi ning 28 - Õismäele, Linnutee-Sõpruse-Vilde kaudu.