"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
video Tarbija on toidupoes juba praegu hinnatundlik, inimesed ostavad korraga vähem kaupa (0)
23. jaanuar 2023

Tarbija on toidupoes käies üha enam hinnatundlik. Rohkem vaadatakse hinnasilti ja tehakse kaalutletud otsuseid. Seda on märganud kaupmehedki.

Prisma ostudirektor Raimo Niitaru ütles, et inimesed on teadlikumad ning vaatavad rohkem toodete ühikuhinda, olgu see siis liitri- või kilohind. Rohkem tehakse ka kodutööd ning vastavalt sellele langetatakse ka ostuotsus. „Kaupluste külastatavus on samal tasemel, kuid ostumahud on mingil määral langenud. Inimesed käivad endiselt poes, aga ostavad korraga vähem kaupa.“

Selveri ostudirektor Katrin Riisalu märkis, et kui tavaliselt on ostukorvis olnud 10 toodet, siis praeguseks on alles jäänud 9 toodet. „Inimene juba ostabki 10 protsenti vähem, aga raha maksab sama palju, sest hinnad on nii palju kasvanud. Hinnad tõusevad edasi, aga kui palju täpselt, seda praegu ette öelda ei oska.“

Aasta jooksul on kõige suurema hinnatõusu läbi teinud munad, pagari- ning piimatooted. Pole saladuseks, et hinnad tõusevad lähikuudel veelgi.

Järve Selveris ostu tegev Ivi vaatab kindlasti ka hinda. „Enim ostan ikka piima, liha ja leiba. Emotsiooniostud on ka ikka kuigivõrd vähenenud.“

Eesti Toiduliidu juht Sirje Potisepp leidis, et hinnad peaksid olema rohkem läbipaistvamad. Lõpphinda poes ei määra mitte tarbija, vaid ikka kaubandus. Siin on kaupmeestel peeglisse vaatamise aeg. „Käputäis ostujuhte valib kogu Eesti inimeste eest, mida me üldse saame poodidest osta. Siis lisab kaubandus veel oma juurdehindluse, mis on praegu juba 40 pluss protsenti ja tõuseb ilmselt veelgi. Siin on koht meil kõigil peeglisse vaadata. Tarneahela hinnakujundus tuleb teha läbipaistvamaks,“ kinnitas ta.

Prisma puhul see kindlasti nii ei ole, vaidles talle Niitaru vastu. „Oleme jätkuvalt kõige soodsam jaekaubanduskett Eestis. Seda ei ole võimalik saavutada väga üüratu juurdehindlusega,“ tõdes ta.

Hinnatõusu jätkudes on inimesed nõus enim loobuma väljas söömisest ja hobidest. Samuti käiakse rohkem mitmes kaupluses, et leida paremaid pakkumisi.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Seotud artiklid