“Mida päev edasi, seda rohkem juhtub kahjuks selliseid äkilisi pidurdusi liikluses. Bussijuhid ei tee neid igaks juhuks või oskamatusest, vaid ikka sellest et kaasaliiklejad teevad ettearvamatuid manöövreid,” kirjeldas olukorda TLT teise veokorraldus osakonna juhataja asetäitja Imre Speek.
Sarnaseid õnnetusi nagu videos näha, kus inimesed bussi pidurdamise tagajärjel üsna raskelt kukuvad, juhtus selle nädala alguses ühe päeva jooksul lausa kaks.
Esimene õnnetus juhtus kell 17.43 Sõpruse puiesteel „Ehitajate tee“ bussipeatuse juures, kus liinibussi MAN Lions City juhtinud 59-aastane mees pidurdas ülekäiguraja ees, mille tagajärjel kukkus bussis viibinud 83-aastane naine.
Reisija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse, teatas politsei- ja piirivalveamet BNS-ile.
Teine õnnetus juhtus kell 18:59 Ehitajate tee ja Sõpruse puiestee ringristmikul, kus liinibussi Solaris Urbino juhtinud 53-aastane mees pidurdas enne ristmikule jõudmist, vältimaks tagant otsa sõitu ees pidurdanud autole, mille tagajärjel kukkus bussis viibinud 82-aastane naine. Reisija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.
Statistika ütleb, et eelmisel aastal oli Tallinna linnas juhtumeid, kus ühistranspordis said viga reisijad pisut üle kolmekümne. Õnnetuste arv muutub hooajati, kuid õnnetuste taga on tavaliselt mitu komponenti.
“Üks on siis liikluse üldine pilt, et autojuhid ei pea süstima teiste autode ette ja jalakäijad peaksid veenduma enne ülekäigurajale astumist, et sõidukid on neid märganud,” ütles PPA liiklusjärelevalvetalituse juht Taavi Kirss.
“Või siis sõiduridasid vahetavad autod, kui nad asuvad ühissõidukist vasakul pool ja nad tahavad minna parempöördesse, siis nad aina rohkem ja rohkem lõikavad ühissõiduki nina eest parempöördesse ja need olukorrad, mida ei ole võimalik ette näha,” rääkis Speek.
Teine komponent sellistes õnnetustes on reisijad ise, kes bussiga sõidavad. Oluline on, et ühistranspordis olles tuleb kinni hoida.
“Tänapäeval on jällegi see, et nutitelefon on kõige tähtsam asi. Tihtipeale on mõlemas käes sõitjal käekotid. Kui inimene ennast kinni ei hoia ja kui samal ajal juhtub toimuma äkiline pidurdus, siis on ränk kukkumine vältimatu,” nentis Speek.
eks need bussid on ka nagu taevatreppidega
2. veebr. 2023 19:42