Hankega arendatava nutitelefonidele mõeldud liikuvusteenuste kombineerimise rakenduse eesmärk on koondada Tallinnas ja Tartus pakutavate ühistranspordi, sõidukite, elektritõukerataste ja teiste transporditeenuste pakkujate süsteeme ühtsesse reisiplaneerijasse ning ühtlasi tasuda sõidu eest samas kohas ühe maksena.
„Meie eesmärk on luua platvorm, mis aitab igal inimesel kombineerida eri liikumisviise endale kõige mugavamal viisil, et jõuda soovitud sihtkohta,” ütles Tallinna abilinnapea Tanel Kiik. „Selleks tuleb omavahel suhtlema panna kõigi ühistranspordiettevõtete ja teiste liikumisviiside pakkujate infosüsteemid, nii et neid ühendav mobiilirakendus suudaks igaühe vajadusi arvestavaid teekondi rätsepatööna kokku traageldada. Lisaks bussidele, trollidele, trammidele ja rongidele tuleb selleks hõlmata ka näiteks taksod ja tõukerattad.”
Tallinna ja Tartu ühise liikuvusteenuse platvormi arendamise hanke võitsid ühispakkujad, kelle hulka kuuluvad Läti transpordilahenduste iduettevõte mobility.delivered, mobiilimaksete pakkuja Mobilly ja geoinfosüsteemide arendaja Jāņa Sēta.
Hanke võitnud konsortsiumi juhtivpartneri mobility.delivered juht Jānis Meirans ütles, et liikuvusteenuse juurutamise projekt annab meile võimaluse tuua ettevõtte teadmised ja uuenduslikud lahendused transpordisektorisse. „Erinevate transpordiliikide integreerimine ühte süsteemi on äärmiselt huvitav. Meie lõppeesmärk on avaldada inimeste liikumisviisidele suurt ja positiivset mõju, mis on kooskõlas meie visiooniga muuta revolutsiooniliselt kogukondade transporti kõikjal,“ ütles Meirans. „Oleme kindlad, et Tallinna ja Tartu elanikud ja külalised hindavad meie ühiseid jõupingutusi, et pakkuda kestlikku ja mugavat igapäevatransporti ühes lahenduses.“
Lepingu maht on 120 000 eurot, millele lisandub käibemaks. Hanke mahust poolt kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond innovatsiooni edendavate hangete toetamise tegevuse kaudu ning teise poole katavad ühiselt Tallinna ja Tartu linn, nii et Tallinna osa projekti rahastamises on üks kolmandik ja Tartu osa üks kuuendik.
Pikaajalise strateegia „Tallinn 2035” kohaselt võiks tulevikus pealinna regioonis suurem osa inimesi liikuda regioonis kiire ja kättesaadava ühistranspordiga, rattaga või jalgsi ning liikuvus peab muutuma kasutajasõbralikuks teenuseks, mis võimaldab mugavalt ja säästlikult kombineerida erinevaid liikumisviise. Kombineeritud liikuvusteenus (inglise keeles mobility as a service, MaaS) loob mugavaid ja keskkonnasõbralikumaid alternatiive autokasutusele ning aitab liikumisviise mitmekesistada, vähendades ühtlasi liikluse mahtu.
Harjumaa liinidega kuidas on ?
23. veebr. 2023 01:05