Oma nägemuse esitavad Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart Keskerakonnast, volikogu Isamaa fraktsiooni esimees Karl Sander Kase, EKRE esimees Martin Helme, erakonna Eestimaa Rohelised aseesimees Timur Sagitov ning volikogu esimees Jevgeni Ossinovski Sotsiaaldemokraatlikust Erakonnast.
Keskerakond, Mihhail Kõlvart
Parkimisprobleeme paneelmajade rajoonides saaks vähendada esiteks autostumist pidurdades. Selleks tuleb ühistranspordivõrku ja linnaruumi pidevalt uuendada. Varasemalt oleme arutanud mitmeid lahendusi, alates automaksust kuni parkimismajade ehitmaiseni, aga need ei ole realistlikud.
Hetkel kehtiv liiklusseadus sõidukite hoiustamist avalikel teedel ei reguleeri, vaid sätestab piirangud sõiduki parkimiseks ja näeb ette alused sõidukite teisaldamiseks. Sõiduki parkimis- ja peatumiskeelud peaksid välistama võimaluse sõidukite hoidmiseks kohtades, kus see on keelatud, kuid praegu sellest ei piisa.
Tallinn on teinud ettepaneku muuta liiklusseadust nii, et avaliku tee omanikul oleks õigus teisaldada teelt sõidukeid, millel puudub kehtiv tehnoülevaatus, liikluskindlustus vähemalt kuus kuud, sõiduk on ajutiselt liiklusregistrist kustutatud või mille omanikku ei ole võimalik kindlaks teha. Muudatus annaks kohalikule omavalitusele õigusliku aluse sõiduki hoiule võtmiseks korrakaitseseaduse alusel.
EKRE, Martin Helme
Autoromusid veetakse iga-aastaselt ära, sellega tuleb jätkata. Parkimisprobleem on peamiselt planeeringute küsimus sellest, kui palju on inimesed nõus mõne muruplatsi asemel laskma autosid parkida ja kuhu rajada suuremaid parkimismaju.
Rohelised, Timur Sagitov
Olemasolevate paneelmajade parkimiskorralduse lahendamiseks on kolm põhimõttelist lahendust: parem ja kodulähedane ühistransport, autode suunamine spetsiaalselt rajatud parkimismajadesse ning igatpidi kergliiklusvahendite eelistamine nii parklakohtade, laadimispunktide kui rataste soetamise toetamine. Olukord, kus kortermajad võitlevad iga kodulähedase rohulible ja puuga ning nõuavad nende asfalteerimist, peab lõppema.
Sotsiaaldemokraadid, Jevgeni Ossinovski
Linn võiks koostöös erasektoriga katsetada parkimismajade rajamist, mille tulemusena ei tuleks parkimiskohti luua hooviala arvelt. Samuti tuleb parandada ühistranspordiühendusi ning rattaga liikumise võimalusi, et inimestel ei oleks enam ilmtingimata vaja autot omada.
Isamaa, Karl Sander Kase
Paneelmajade rajoonidesse on võimalik kaaluda sõltuvalt asukohast parkimismajade rajamist. Uusarenduste puhul peaks aga parkimiskohtade arvu piirmäär olema paindlikum – hea asukoha ja heade ühendustega piirkonnas ei pea nõudma korteri kohta kindlate parkimiskohtade arvu. Autoromude probleemi lahendus on aga teavitustöö ning regulaarne kontroll, mille eest vastutavad linnajuhid.