Oma nägemuse esitavad Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart Keskerakonnast, volikogu Isamaa fraktsiooni esimees Karl Sander Kase, EKRE esimees Martin Helme, erakonna Eestimaa Rohelised aseesimees Timur Sagitov, volikogu esimees Jevgeni Ossinovski Sotsiaaldemokraatlikust Erakonnast ning Ilmar Raag Parempoolsete esindajana.
Keskerakond, Mihhail Kõlvart
Tallinnas on mitmeid objekte ja investeeringuid, mis on tegelikult riikliku tähtsusega. Lähiaastatest rääkides näen, et riik võiks panustada Tallinna Haigla ehitamisse ja Peterburi tee remonti. Mõlema puhul on selge, et kasu ei saa ainult Tallinn, vaid terve riik.
Lisaks usun, et riik võiks panustada Linnahalli korrastamisse ja olümpiastandarditele vastava ujula ehitamisse. Nende investeeringu tulemusel oleks võimalik siin korraldada maailma tasemel üritusi, mis tõstaksid Eesti tuntust rahvusvahelisel tasandil.
EKRE, Martin Helme
Kui mõelda, et riik teeb Estonia laienduse, alustab Tallinna Haiglaga ja jätkab panustamist raudtee ning maanteede ehitusse, siis on seda juba päris palju. Tallinn on väga rikas omavalitsus ja suudab muid, väiksemaid asju oma jõuga teha.
Rohelised, Timur Sagitov
Tallinn vajab autostumise peatamiseks ühistranspordiliinide parendamist ja mitmeid uusi trammiliine. Sellega paralleelselt peaks vähendama autodele läbisõiduks lubatud ala suurust. Linnaruum tuleb anda inimestele, seega investeeringud rohealadele on väga vajalikud – rohelises linnas elavad õnnelikud ja terved inimesed. Tallinnal oleks aeg lõpetada kergliiklusteede rajamine ja sunnitud ristkasutus jalakäijatega. See ei ole jätkusuutlik, ja seab mõlemad ohtu. Kergliiklus peab võtma maad autodelt, mitte jalakäijatelt!
Sotsiaaldemokraadid, Jevgeni Ossinovski
Peamine arenguhüpe järgmiste aastate jooksul peab Tallinna linnaregioonis toimuma liikuvuses. Selle õnnestumiseks on riigi tugi vältimatu nii korralduslikult kui finantsiliselt. Lisaks vajadusele koordineerida ühtse liinivõrgu loomist on vaja tegeleda ühistranspordi sõlmjaamade väljaehitamisega, seda nii Ülemistel, Kristiines kui ka Järvel. Ka maakonnaliinide algus- ja lõppterminali rajamine on väga oluline, samuti pargi ja reisi parklate tervikliku ja toimuva süsteemi rajamine.
Järgmise nelja aasta jooksul peaksime riigi abiga välja ehitama Tallinna rattastrateegia kohase Kesklinna põhivõrgu ja alustame kokkulepitud kolme uue trammiliini – Liivalaia, Järve ja Puhangu ehitamisega. Nii rattateede, sõlmjaamade kui ka uute trammiteede ehitamist on riik otsustanud eurovahenditest toetada.
Tallinna Haigla projekti rahastus õnnestub loodetavasti riigiga kokku leppida. Filmilinnak on juba saamas riigi rahastust, selles on riigi ja linna koostöö tulemust loodetavasti peagi näha.
Isamaa, Karl Sander Kase
Tallinna järgmise nelja aasta suurimad investeeringud peavad olema: eestikeelsele haridusele üleminek, lasteaedade renoveerimine, ühistranspordivõrgu kaasaajastamine.
Parempoolsed, Ilmar Raag
Praegu on käivitatud kaks olulist programmi, mille mõju võib juba lähitulevikus palju suurem, kui me praegu arvame. Neist üks on Filmilinnak ja teine on Film Estonia, mis pakub välismaistele filmiprojektidele maksusoodustusi nende kulutuste pealt, mida nad teevad Eestis. See on juba praegu toonud kaasa aina suureneva nõudluse ja samas näitab statistika, et iga meie pakutud euro pealt jätavad nad siis majandusse 3-4 eurot.
Tallinna tuleks ka rohkem turiste, kui suudame müüa oma kultuuri ja avatust. Kindlasti aitaks kaasa, kui saame siia meelitada üle-maailma tuntud filmitegijaid, kelle siin filmitud teoste asukoht oleks Tallinn, et seeläbi Eesti rohkem müüa.
Samas on väga oluline, et Riigikogu saadik ei tormaks ise lahendama kohaliku omavalitsuse küsimusi. Isegi, kui Riigikogu saadikul on kohaliku omavalitsuse alas mõtteid ja hoiakuid, siis jääb seadusandliku võimu ülesandeks omavalitsuste tasandil eelkõige järelevalve demokraatia reeglite järgimise osas. Riigikogust vaadates võib kohalikke probleeme lahendada nii ja naa, tähtis on, et seda tehtaks ilma korruptsioonita ja kogukonda kaasates. Parempoolsete üldisem hoiak on see, et ka maksutulude tasandil tuleb rohkem raha ja vastutust viia omavalitsustele.