Maakondliku tasuta ühistranspordi kohale on kogunenud mustad pilved, sest valitsust moodustavad Reformierakond ja Eesti 200 kavatsevad selle ära kaotada.
Sellega hoiaks kokku üle 50 mln euro, millega riigikassast praegu liine doteeritakse. Lihtsalt öeldes tähendab see, et praeguse üldise hinnatõusu taustal läheb inimestel veelgi kitsamaks. 1. juulist 2018 kehtestunud tasuta sõiduvõimalus andis paljudele võimaluse kokku hoida. Teatava tagasilöögi andis tasuta maakonnaliinidele koroonaperiood, kuid näiteks juba mullu suvel tõusis kasutatavus kiiresti. Nüüdseks on näiteks Tartumaal mõned bussiliinid sellised, et bussis pole kohta, kus istuda. Sealse ühistranspordikeskuse juhataja ütles mullu sügisel Tartu Postimehes, et bussisõitjate arv kasvab meeletu kiirusega. Tartu linnas endas seevastu viidigi ellu poliitikat, mille poole praegu ilmselt üle riigi püüeldakse: pileti hinda tõsteti ja buss käib harvem. Kui keegi peab oluliseks dotatsiooni kokkuhoidu hoolimata, et see inimeste elujärge halvendab, siis ühistransporti doteerida tuleb niikuinii. Piletiraha ei too mingit arenguhüpet. Küll võiks tasuta ühistransporti püüda edasi arendada, et muuta liinivõrku inimestele mugavamaks.
Mustad pilved maakondlike tasuta bussiliinide kohal (0)
13. märts 2023
