Tallinna sadam hakkab uuendama A-terminali, et muuta selle ümbrus kaasaegseks merele avatud linnaruumiks. Tulevikus suudab uus terminal teenindada korraga kaht laeva ja kuni 4000 reisijat.
Tallinna sadam on jõudsalt arenenud, Hiljuti valmis D-reisiterminali uuendus, koos sellega tehti ümber ka selle esine väljak. Veidi varem avati Admiralisild jalakäijatele ja kergliiklejaile. Linlased on omaks võtnud ka kruiisiterminali koos promenaadiga.
„Tahame tekitada mõnusa liikumisteekonna alates Reidi teest kuni Kalamajja välja. Meie lahendame siin praegu lõiku, mis algab Admiraliteedi jalakäijate sillast, ühendab A-terminali, kruiisiterminali ja uue kesklinna trammipeatuse,“ ütles Tallinna sadama projektijuhtimise osakonna juhataja Riho Joala, „Kindlasti me ei otsi ainult transpordilogistlise sõlme arhitektuurset lahendust, vaid me soovime leida parimat arhitektuuriideed kogu sellise linnaruumi tervikliku lahendamise eesmärgil.“
Planeeritav ala hõlmab nii Tallinna sadama kontorihoonet, terminali ennast kui suurt ala hoonete ees, kus varem oli parkimisplats. Uuendamisele tuleb ka osa galeriisid, mille kaudu laevale pääseb.
„Kasutatakse seal kindlasti roheenergiat kütmiseks ja jahutamiseks. Nii nagu me juba olemasolevas kruiisiterminalis kasutame näiteks merekütet ja jahutust. Kindlasti ta saab olema kliendisõbralik,“ sõnas Tallinna sadama juhatuse esimees Valdo Kalm, „Me tegelikult tahaks näha mõnda avalikku ala või restorani väga hea vaatega merele.“
Loomulikult tuleb arvestada ka keskkonnasõbralikkusega – hooned peavad olema liginullenergiaga ja vastama tänapäevastele nõuetele. Lisaks tuleb alale ka parkimismaja ning maa-alune liikluskorrus.