Põhja politseiprefekt Joosep Kaasik ütles Eesti Päevalehes otse ja avameelselt, et temale kui pikaaegsele politseinikule meenutab tõukerattakultuur pööraseid 1990ndaid. Tollal ei huvitanud kiirusepiirangud ja liiklusreeglid kedagi. Purjuspäi sõitmine oli normaalne ja neile, kes panid autos peale turvavöö, vaadati viltu. Olukord hakkas paranema, kui ületati ühiskonna valulävi – õnnetusi, vigastatuid ja hukkunuid oli nii palju, et seis lihtsalt pidi muutuma. Mullu sai politsei andmeil Tallinnas tõuksiõnnetustes viga 234 inimest, kiirabi andmetel aga ligi kaks korda rohkem ehk 448. Ilmselt lisandub teadaolevatele hulk neid, kes oma haavad ise ära lappisid. Kaasik pakub välja, et eraldatud kergliiklusteedele võib jääda praegu lubatud maksimumkiirus, kuid liiklustihedamates kohtades võiks kergliikurite tippkiirus olla 15 või isegi 10 km/h. Lisaks oleks mõistlik teiste pealinnade (nt Helsingi, Oslo) eeskujul keelata tõukerataste üürimine nädalalõppude öötundidel, sest just siis kipuvad sõitma peomeeleolus inimesed.Majandusteadlane Hardo Pajula ütles kunagi, et suurt raha tehakse “hallis tsoonis”. See ei tähenda tingimata seaduserikkumist, küll aga seda, et toimetatakse seal, kus seaduseid (veel) ei ole, kus need on reaalsusele jalgu jäänud või mitmeti mõistetavad. Asi pole muidugi vaid tõuksides. Ajakirjanik Mikk Salu kirjutas pisut vähem kui aasta tagasi Postimehes, kuidas Bolt hoiab kõrvale tööjõumaksudest: arendame oma platvormi, aga absoluutselt kõik muu pole meie mure. Medali teine pool on, et kindlasti annab platvormimajandus paljudele leiba ja muudab elu lihtsamaks. Kuid jätta osa tegevuskulusid kogu ühiskonna kinni maksta pole ka õige.
Prefektile meenutab tõuksikultuur 1990ndate pööraseid aegu (1)
23. mai 2023

Kaasik , mõtle hästi mida sa räägid
25. mai 2023 04:33