Pagaritööstuse Mantinga Eesti juhi Rain Palmiste sõnul on pagaritoodete koguseline müük kallimates poodides aastavõrdluses ligi 10 protsendi ringis kukkunud ning majanduslik seis on viinud tarbija odavpoodide kettidesse.
“Traditsioonilist saia-leiba ning muud eluks vajalikku ostetakse üha enam odavatest poekettidest. Ei ole ka ette näha, et see lähiajal muutuks, sest inimeste kulud kasvavad. Toidupoed on osadel toodetel juba toonud oma marginaalid märgatavalt alla ehk teinud tarbijale soodsamas suunas otsuseid, sest muudmoodi enam ei saa,” ütles Palmiste pressiteates.
Üldiselt on Mantinga näitel pagaritööstus siiski kasvus. “Ekspordi ja üldise hinnatõusuga koos oleme kasvus. Lisaks siis trend, kus to-go tarbitavate toodete müük kasvab – moosipall on pagariletis neli kuni kuus korda odavam kui võileib jaheletis,” sõnas pagaritööstuse juht.
Leedu päritolu ettevõtte Mantinga toob Eesti turule külmutatud pagaritooteid, leiba, magusaid küpsetisi, sõõrikuid, maiustusi, jäätist, aga ka mitmeid soolaseid tooteid, võileibu ja kastmeid. Mantinga varustab oma toodetega muuhulgas suuri kauplustekette nagu Selver, Rimi ja Maxima ning tanklakette nagu Circle K ja Olerex.
Ajaloohuviline
5. juuni 2023 06:03