Hiljuti toimus Paljassaares hukkunuga liiklusõnnetus, kus autojuht ja kogu seltskond oli joobes. Pealinn küsis, mida teha selliste õnnetuste vältimiseks.
Meil puudub sisuline liiklusriskide õpe, koolitustel on rõhk liiklusseaduse tundmisel. Hilisem liikluskäitumine lähtub sellest, et kas mu tegevus vastab seadusele või ei. Valdav enamus kriminaalses joobes tabatutest võtavad rooli istudes teadliku riski: “Lootsin, et ei jää politseile vahele.” Liiklusohutus algab enne rooli istumist, meie enda tegevusest. Kui alkoholiga mitte üle pingutada, säilib mõnevõrra kainem mõtlemine, mis omakorda ei luba endal ega kellelgi teisel purjuspäi rooli istuda. Kui on vähimgi joobekahtlus, tuleb peita autovõtmed, leida võimalus kohapeal ööbimiseks, kutsuda takso või keegi järgi. Mis tahes liiklusalaste süütegude ohjeldamiseks oleks vaja riiklikul tasemel süsteemset ja sisulist tegevust, mitte formaalset. Parima tulemuse annaks karistuse, ravi, juhtimisvõimekuse hindamise ja rehabilitatsioonimeetodite kombinatsioon. Ennetus töötab alati paremini kui karistus ja on odavam kui tagajärgede lahendamine ja likvideerimine.
Vastupidi
7. juuni 2023 04:22